این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
انرژی ایران، جلد ۱۴، شماره ۴، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی تحلیل و شبیه سازی سیکل هیبریدی توربین گاز و پیل سوختی اکسید جامد در نقطه طراحی و پیش‌بینی بازده در خارج از نقطه طراحی
چکیده فارسی مقاله سیستم‌های هیبریدی، سیستم‌های تولید انرژی هستند که در آنها یک موتور گرمایی مانند توربین گاز با یک موتور غیر گرمایی مانند پیل سوختی ترکیب می‌شود. با توجه به بازدهی ببیشتر این سیستم‌‌ها نسبت به توربین گاز یا پیل سوختی به تنهایی، و نیز میزان آلایندگی کمتر، سیستم‌های مذکور تاثیر بسزایی در سیستم‌های تولید قدرت در آینده نزدیک خواهند داشت. با استفاده از انرژی حرارتی پیل سوختی اکسید جامد در یک چرخه توربین گاز می توان به یک سیستم هیبریدی با عملکرد بالا دست یافت. در این مقاله به بررسی عملکرد ترمودینامیکی سیستم ترکیبی توربیـن‌گـاز مجهز به پیـل سوختـی اکسیـد با سوخت هیدروژن با بهسازی داخلی در حالت نقطه طراحی و همچنین پیش بینی توان و راندمان سیستم در حالت خارج از نقطه طراحی به منظور به دست آوردن نقاط کاری مربوط به مشخصه های هر یک از اجزا، به هنگامی است که موتور در سرعـت یکنواخت و یا تعادل خود کار کند، پرداخته شده است. کلیه اجزای سیستم ترکیبی جداگانه به کمک روابط ترمودینامیکی مدل سازی شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Analysis and simulation of hybrid solid oxide fuel cell-gas turbine cycle in design point and predicted efficiency in off design point
چکیده انگلیسی مقاله Hybrid system are power production systems, in which a thermal engine like a gas turbine is combined with a non thermal engine like a fuel cell. As such systems have higher efficiencies and lower contaminants than a gas turbine alone, they will play a great role on advanced power production system in near future. With using thermal energy of Solid oxide fuel cell in a gas turbine cycle can be achieved a hybrid system with high performance. In this paper, we investigate the thermodynamic performance of gas turbine combined system with oxide fuel cell with hydrogen-fueled internal improvement in design point and prediction power and efficiency system in off design point in order to find corresponding operating point on the characteristics of each component when the engine is running at a steady state speed or in equilibrium as it is frequently termed. All components of the hybrid system has been modeled separately, with the help of thermodynamic relations.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله هامون پورمیرزاآقا | hamoon pour mirza agha


رضا ابراهیمی | reza ebrahimi


منوچهر راد | manochehr raad


عبدالله اسدالهی قهیه | abdollah asadollahi



نشانی اینترنتی http://www.necjournals.ir/browse.php?a_code=A-10-1-12&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده مدل های برنامه ریزی انرژی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات