این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
انرژی ایران
، جلد ۱۴، شماره ۲، صفحات ۷۴-۸۶
عنوان فارسی
نقش مدیران ارشد در پیادهسازی چشمانداز در صنعت نفت ایران
چکیده فارسی مقاله
نفت کلیدیترین و در عین حال سیاسیترین کالای دنیای امروز است و از همین رو سیاستگذاری نفتی کشورهای نفتخیز در واقع بخش عمدهای از سیاستگذاری ملی این کشورها را تشکیل میدهد و در این کشورها هرگونه برنامهریزی متاثر از سیاستهای نفتی میباشد. همین امر اهمیت توجه به صنعت نفت را دو چندان کرده است. بر این اساس، دلایلی همچون وجود منابع مهم در کشور،رشد سریع کشورهای در حال توسعه، نیاز به منابع انسانی با تجربه و تحصیل کرده، زمینهای نفتخیز مشترک با کشورهای همسایه و استفاده سریع آنها از این منابع مشترک و دسترسی پایین کشور به تکنولوژیهای جدید، بالا رفتن قدرت چانهزنی کشورهای عربی ، موجب احساس نیاز در اقدامات استراتژیک جهت پیاده سازی چشم انداز صنعت نفت گردیده است.برای غلبه بر ضعف هاو تهدیدات و بهره مندی از نقاط قوت و فرصت ها، صنعت نفت به رهبرانی با دانش کافی،آشنایی با استراتژی و قدرت تصمیم گیری بالا نیاز دارد.لذا در این تحقیق برای پیاده سازی چشم انداز به نقش مدیران ارشد توجه گردیده است .در این پژوهش با استفاده ازروش توزیع نرمالکولموگروف- اسمیرنوف وآزمون ناپارامتریک دو جمله ای در تحلیل استنباطی ،فرض صفر رد شده و مدیران ارشد به عنوان مهمترین فاکتور در پیاده سازی چشم انداز شناخته شده اند.در این مقاله عوامل موثر در پیادهسازی چشمانداز در صنعت نفت، با روش توصیفی ـ موردی به طور دورهای بررسی شده و اطلاعات و داده ها توسط پرسشنامه و توزیع در میان مدیران و متخصصان صنعت نفت جمع آوری و با آلفای کرونباخ 921/0 که دارای اعتبار بالایی است بررسی شده و درنهایت برای یافتن موثرترین عامل به ترتیب اولویت از آزمون فریدمن استفاده شده است.در این پژوهش ، پیشنهاداتی برای پیادهسازی چشمانداز با در نظر گرفتن نقش مدیران ارشد ارائه شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Role of Senior Managers in Implementing Vision in Petroleum Industry in Iran
چکیده انگلیسی مقاله
The increased needsof world for energy and dependence of Iran on oil revenues as the most important revenue of country causedThe necessity To implementvision of thepetroleum industry that is along with 1404 vision of I.I.R in current decades with critical condition. Then, some issue as a literature review for assessing strategy, vision and implementing them was studied. For solving the problem, research was done as a case study – descriptive and crosses - sectional survey. Data was gathered by distributing questionnaires among 110 of managers and experts in petroleum industry in Tehran and was studied bycronbach 0.921 which factor is most effective factor in implementing vision of petroleum industry.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زهرا قیومی | zahra ghayoomi
کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی
علی مبینی دهکردی | ali mobini dehkord
دکترای مدیریت استراتژیک ، عضو هیئت علمی دانشکده استراتژیک دانشگاه عالی دفاع ملی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه عالی دفاع ملی (Supreme national defense university)
محمد علی شریفیان | mohammad ali sharifian
دکترای مدیریت منابع انسانی،عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف پردیس بین الملل کیش
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی شریف (Sharif university of technology)
نشانی اینترنتی
http://www.necjournals.ir/browse.php?a_code=A-10-2-174&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
مدل های برنامه ریزی انرژی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات