این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
انرژی ایران، جلد ۱۴، شماره ۲، صفحات ۷۴-۸۶

عنوان فارسی نقش مدیران ارشد در پیاده‏سازی چشم‏انداز در صنعت نفت ایران
چکیده فارسی مقاله نفت کلیدی‏ترین و در عین حال سیاسی‏ترین کالای دنیای امروز است و از همین رو سیاستگذاری نفتی کشورهای نفت‏خیز در واقع بخش عمده‏ای از سیاستگذاری ملی این کشورها را تشکیل می‏دهد و در این کشورها هرگونه برنامه‏ریزی متاثر از سیاست‏های نفتی می‏باشد. همین امر اهمیت توجه به صنعت نفت را دو چندان کرده است. بر این اساس، ‏دلایلی همچون وجود منابع مهم در کشور،رشد سریع کشورهای در حال توسعه، نیاز به منابع انسانی با تجربه و تحصیل کرده، زمین‏های نفت‏خیز مشترک با کشورهای همسایه و استفاده سریع آنها از این منابع مشترک و دسترسی پایین کشور به تکنولوژی‏های جدید، بالا رفتن قدرت چانه‏زنی کشورهای عربی ، موجب احساس نیاز در اقدامات استراتژیک جهت پیاده سازی چشم انداز صنعت نفت گردیده است.برای غلبه بر ضعف‏ هاو تهدیدات و بهره مندی از نقاط قوت و فرصت‏ ها، صنعت نفت به رهبرانی با دانش کافی،آشنایی با استراتژی و قدرت تصمیم‏ گیری بالا نیاز دارد.لذا در این تحقیق برای پیاده سازی چشم انداز به نقش مدیران ارشد توجه گردیده است .در این پژوهش با استفاده ازروش توزیع نرمالکولموگروف- اسمیرنوف وآزمون ناپارامتریک دو جمله ای در تحلیل استنباطی ،فرض صفر رد شده و مدیران ارشد به عنوان مهمترین فاکتور در پیاده سازی چشم انداز شناخته شده اند.در این مقاله عوامل موثر در پیاده‏سازی چشم‏انداز در صنعت‏ نفت، با روش توصیفی ـ موردی به‏ طور دوره‏ای بررسی شده و اطلاعات و داده‏ ها توسط پرسشنامه و توزیع در میان مدیران و متخصصان صنعت نفت جمع‏ آوری و با آلفای کرونباخ 921/0 که دارای اعتبار بالایی است بررسی شده و درنهایت برای یافتن موثرترین عامل به ترتیب اولویت از آزمون فریدمن استفاده شده است.در این پژوهش ، پیشنهاداتی برای پیاده‏سازی چشم‏انداز با در نظر گرفتن نقش مدیران ارشد ارائه شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Role of Senior Managers in Implementing Vision in Petroleum Industry in Iran
چکیده انگلیسی مقاله The increased needsof world for energy and dependence of Iran on oil revenues as the most important revenue of country causedThe necessity To implementvision of thepetroleum industry that is along with 1404 vision of I.I.R in current decades with critical condition. Then, some issue as a literature review for assessing strategy, vision and implementing them was studied. For solving the problem, research was done as a case study – descriptive and crosses - sectional survey. Data was gathered by distributing questionnaires among 110 of managers and experts in petroleum industry in Tehran and was studied bycronbach 0.921 which factor is most effective factor in implementing vision of petroleum industry.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله زهرا قیومی | zahra ghayoomi
کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی

علی مبینی دهکردی | ali mobini dehkord
دکترای مدیریت استراتژیک ، عضو هیئت علمی دانشکده استراتژیک دانشگاه عالی دفاع ملی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه عالی دفاع ملی (Supreme national defense university)

محمد علی شریفیان | mohammad ali sharifian
دکترای مدیریت منابع انسانی،عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف پردیس بین الملل کیش
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی شریف (Sharif university of technology)


نشانی اینترنتی http://www.necjournals.ir/browse.php?a_code=A-10-2-174&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده مدل های برنامه ریزی انرژی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات