این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
انرژی ایران
، جلد ۱۲، شماره ۳، صفحات ۱۳-۲۴
عنوان فارسی
طراحی و ساخت موتور سوئیچ رلوکتانس برای کاربرد در کولرهای آبی جهت افزایش راندمان و کاهش مصرف انرژی
چکیده فارسی مقاله
به دنبال رشد اقتصادی کشور، تقاضا برای مصرف انرژی الکتریکی روبه افزایش است. درحال حاضر موضوع جایگزینی موتورهای جدید نظیر موتور سوئیچ رلوکتانس و موتورهای مغناطیس دائم به جای موتورهای القایی به طور جدی در پژوهشگاه های صنعتی دنیا پی گیری می شود. از دلایل این امر می توان به پایین بودن راندمان موتورهای القایی تک فاز که در اکثر وسایل خانگی مورد استفاده شده و درصد زیادی از مصرف انرژی را به خود اختصاص داده، نام برد. موتورهای سوئیچ رلوکتانس یا SRM از خانواده موتورهای رلوکتانس است. از جمله مزایای این موتورها راندمان بالا و ساختار بسیار ساده آن است. جایگزینی موتورهای سوئیچ رلوکتانس و حذف موتورهای القایی تک فاز در کولر آبی که یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی است، باعث کاهش مصرف انرژی کولر و نیز کنترل پذیری بهتر آن می شود و می توان میزان خنک کنندگی کولر را با یک پیچ تنظیم، کنترل کرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Design and Implementation of a Prototype Switched Reluctance Motor for Domestic Water Coolers to Increasing Efficiency and Decreasing Energy Consuming
چکیده انگلیسی مقاله
After the economic development of the country, the demand of electrical energy is increasing. Nowadays, industrial communities are interested in replacement induction motors with new motors like Switched reluctance motors and permanent magnet motors. Induction motors consume a large amount of energy and have low efficiency. Switched reluctance motors are belong to reluctance motor. The main specifications of these motors are: motor efficiency is more than the other types and its structure is simple so that it has windings just in stator. Domestic water coolers are one of the most common appliance in the home and consume a lot of energy. Replacement of induction motors with SR motors result in decreasing energy consumption and convenient control. In new design, rate of cooling can be adjusted continuously by tuning the value of motor speed.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مریم بهرامگیری | m bahramgiri
niroo research institute
پژوهشگاه نیرو
سازمان اصلی تایید شده
: پژوهشگاه نیرو
رضا عفت نژاد | r effatnejad
islamic azad university, karaj
دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی کرج (Islamic azad university of karaj)
مجتبی بابایی | m babaei
islamic azad university, shahr-e-rey
دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)
نشانی اینترنتی
http://www.necjournals.ir/browse.php?a_code=A-10-2-23&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
مدل های برنامه ریزی انرژی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات