این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 18 آذر 1404
Journal of Advances in Medical Education and Professionalism
، جلد ۱، شماره ۴، صفحات ۱۱۹-۱۲۴
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Validity & reliability of the Persian version of Grasha-Richmann student learning styles scale
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: The present study aimed to investigate the psychometricproperties of Grasha-Riechmann Student Learning Styles Scale.Method: The participants included 1039 students (421 students in human and 618 students in technical sciences), selected through the stratified sampling method from Tehran University. They answered the Grasha-Riechmann student learning style scale and the data was analyzed with exploratory and confirmatory factor analyses.Results: The findings acquired from exploratory factor analysis (n=561), using principal components analysis with varimax rotation showed that Grasha- Riechmann Student Learning Styles Scale includes six factors: Avoidant, Collaborative, Participative, Dependent, Competitive, and Independent. The factors acquired from confirmatory factor analysis (n=478), as model fit indices indicated, was confirmed by indices in exploratory factor analysis. The internal consistency of each subscale, ranging from 0.58 to 0.80, was at an acceptable level.Conclusion: According to the findings, it seems that Participative Styles Scale to be an instrument qualifying validity and reliability for measuring learning interactive styles.Keywords: Validity, Reliability, Grasha-Richmann scale, Learning styles
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ALI REZA BANESHI |
University of Tehran, Tehran, Iran
NOROUZ ALI KARAMDOUST |
University of Tehran, Tehran, Iran
REZVAN HAKIMZADEH |
University of Tehran, Tehran, Iran
نشانی اینترنتی
http://jamp.sums.ac.ir/article_40860_d0f79f8126e6242f9686bd635fd875f5.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/272/article-272-1549503.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات