این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۹، شماره ۱، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
تعیین دامنه توسعه کسبوکارهای خدمات محصول محصور، در شرکتهای تولیدکننده کالاهای صنعتی؛ مورد مطالعه: صنعت تولید تجهیزات سنگین- شرکت آلفا
چکیده فارسی مقاله
امروزه شرکتهای تولیدکننده تلاش میکنند با استفاده از راهحلهای یکپارچه مانند پیشنهاد خدمت - محصول ترکیبی، موقعیت راهبردی خود را نزد مشتریان بازتعریف کنند تا از مزایای ارائه خدمات دوره عمر محصول، بهرهمند شوند. هدف این پژوهش، معرفی پدیده خدماتمحوری و ارائه روشی برای سنجش و عملیاتیسازی دامنه کسبوکار خدمات صنعتی است. جامعه آماری پژوهش، 140 نفر از مدیران عامل شرکت آلفا و شرکتهای تابعه آن، مدیران میانی و کارشناسان مرتبط با حوزه خدمات است. برای تجزیه و تحلیل دادهها، از روش تحلیل عاملی (اکتشافی و تأییدی) و مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شده است. از میان 32 آیتم اولیه برای دامنه خدمات محصولمحور، 17 آیتم در قالب چهار مؤلفه خدمات فنی و بهینهسازی محصول، خدمات تحقیق و توسعه، خدمات مرتبط با کسبوکار مشتری و خدمات بهاشتراکگذاری اطلاعات محصول با مشتریان تعیین شده است. مقایسه نتایج حاصل از این سنجش با موقعیت کنونی خدمات شرکت آلفا، نشان میدهد استفاده از الگوی جدید، موجب بهبود شاخصهای ارزیابی میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Determining the Scope of Product-oriented Service Businesses in Industrial Goods Companies (Case Study: Heavy Equipment Industry - Alpha Company)
چکیده انگلیسی مقاله
Today's manufacturing companies are trying to redefine their strategic position with customers, using integrated solutions such as combined product/service offerings, to reap the benefits of product lifecycle service delivery. The purpose of this study is to introduce the service-oriented phenomenon, and provide a method for measuring, and operationalizing the scope of industrial service business. The statistical population of the research is 140 managers of Alpha Company and its subsidiaries, middle managers, and experts related to the field of services. For analyzing the data, factor analysis (exploratory and confirmatory) and structural equation modeling have been used. Out of the 32 first items for the product-related services scope, 17 items are defined in terms of four components of technical services and product optimization, R & D services, customer related business services, and product information sharing services with customers. Comparing the results of this measure with the current position of Alpha services, the use of the new model will improve the evaluation indicators.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
خدیجه مفاخری |
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی - گرایش بازاریابی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
حمیدرضا سعید نیا |
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_23669_f89af47bd861be502595d17424f8c9b6.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-1551410.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات