این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۵، شماره ۴، صفحات ۷۳-۹۸
عنوان فارسی
ارائه و آزمون مدل همسویی سیاستهای امنیت اطلاعات بازاریابی با برنامه سیستمهای اطلاعات استراتژیک (مورد مطالعه: دانشگاه فردوسی مشهد)
چکیده فارسی مقاله
همسویی سیاستهای امنیت اطلاعات بازاریابی با برنامه سیستمهای اطلاعات استراتژیک بهمنظور حداکثر بهرهبرداری از داراییهای اطلاعاتی، توجه متخصصان این حوزه را به خود اختصاص داده است. از اینرو هدف پژوهش حاضر، دستیابی به مدلی است که ابعاد و مؤلفههای همسویی سیاستهای امنیت اطلاعات بازاریابی با برنامه سیستمهای اطلاعات استراتژیک را تبیین کند. در این راستا ابتدا ابعاد و مؤلفههای همسویی با استفاده از روشهای اسنادی، کتابخانهای و مرور ادبیات موضوع شناسایی شد و سپس مدلی مفهومی بر اساس روش دلفی بهدست آمد. این مدل شامل ابعاد مدیریت و راهبری، مشارکت، اطلاعات، معماری فناوری اطلاعات، و ارتباطات، هر کدام به ترتیب با 13، 6، 10، 4، و 6 مؤلفه است. در ادامه با بررسی روابط علت و معلولی میان ابعاد مدل با استفاده از روش دیمتل، مشخص شد که مدیریت و راهبری، معماری فناوری اطلاعات و مشارکت، ابعاد اثرگذار یا علتها و ارتباطات و اطلاعات، ابعاد اثرپذیر یا معلولها هستند. در پایان با استفاده از روش تحلیل عاملی تأییدی، مدل آزمون شد و راهکارهایی برای ارتقاء میزان همسویی سیاستهای امنیت اطلاعات بازاریابی با برنامه سیستمهای اطلاعات استراتژیک ارائه گردید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Proposing and Testing the Model of Aligning the Marketing Information Security Policy with Strategic Information Systems Plan (Case Study: Ferdowsi University of Mashhad)
چکیده انگلیسی مقاله
Experts have increasingly noticed the necessity of aligning marketing information security policy with strategic information systems plan to enhance the utilization of information assets. Therefore, this study aimed to provide a model to explain the dimensions and components of aligning the marketing information security policy with strategic information systems plan. In this regard, dimensions and components of the alignment were extracted using the documents, libraries and previous literature and then a conceptual model was obtained using the Delphi technique. The model included following dimensions: management and governance, participation, information, information technology architecture, and communication, each with 13, 6, 10, 4, and 6 components, respectively. Using the DEMATEL method, the causal relationships between the dimensions of the alignment model were studied. The results showed that the management and governance, IT architecture and participation are the cause dimensions and the communication and information are the effect dimensions. Finally, using confirmatory factor analysis, the model was tested and some suggestions were presented to enhance the degree of the alignment of marketing information security policy with strategic information systems plan.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
الفت گنجی بیدمشک |
دانشگاه فردوسی مشهد
سید امین حسینی سنو |
دانشگاه فردوسی مشهد
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17825_36d7a0e2c0e3ddda6d748aeabcec45e2.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-1551411.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات