این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
بررسی مسایل اجتماعی ایران
، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۱۱۳-۱۳۷
عنوان فارسی
آزمون تئوریهای مساله اجتماعی پیوند با مدرسه در بین دانشآموزان مقطع ابتدائی
چکیده فارسی مقاله
این مقاله به اندازهگیری پیوند با مدرسه و بررسی عوامل موثر بر آن در میان دانشآموزان مقطع ابتدائی بر اساس تئوریهای کنترل اجتماعی، میپردازد. بدین منظور، نمونهای به حجم 412 نفر (149 پسر و 263 دختر) از دانشآموزان پنجم ابتدائی شهرستان کرج به شیوه تصادفی انتخاب شدند. یافتهها پیوند با مدرسه را نتیجه چهار عامل دلبستگی به معلمان، دلبستگی به مدرسه، تعهد به مدرسه و مشارکت نشان می دهند. نتیجه آزمون کروسکال _ والیس نشان داد که پیوند با مدرسه در بین مدارس تفاوت معنیداری از هم ندارد، اما در بین کلاسها تفاوت معنیدار بود؛ که علت این امر را میتوان در وابسته بودن پیوند با مدرسه به دلبستگی به معلم، متفاوت بودن جو کلاسها نسبت به هم و عوامل دیگر در این سن دانست. متغیر معدل با پیوند با مدرسه رابطه داشت، از سوی دیگر متغیر جنسیت رابطه معناداری با پیوند با مدرسه دانشآموزان در این سن نداشت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
School Bonding among Children in Elementary Schools; A Test of Control Theory
چکیده انگلیسی مقاله
This paper measures the level of school bonding and investigates factors contributing to school bonding in children in elementary schools. The sample consists of 412 students (149 male, 263 female) of children in 5th grade in city of Kraj. The data was gathered through demographical and school bonding questionnaires. Findings confirm models suggested by Hirchi and Cernkovich which considers school bonding dependent on attachment to teachers, attachment to school, commitment to school and involvement in school. The result of Kruskal–Wallis test shows that although the level of bonding is not significantly different between schools but the difference between classes are statistically significant. This may be due to the internal relation between school bonding and attachment to teachers, the specific condition of different classes and so on. The variable “GPA” is significantly related to school bonding but the relation between gender and school bonding is not statistically significant.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمود قاضی طباطبایی | ghazi tabatabaei
الهه حجازی |
علی رضایی شریف |
نشانی اینترنتی
http://ijsp.ut.ac.ir/article_21892_d7352cea9dda35c0a53d35c818d14bee.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات