این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
فرآیند مدیریت و توسعه
، جلد ۳۱، شماره ۳، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
وفاداری مشتریان به خدمات بانکداری برخط
چکیده فارسی مقاله
با پیشرفت تکنولوژی و توسعه اینترنت و همچنین شکلگیری رسانههای اجتماعی آنلاین، زیرساخت مناسبی برای ارتباط جمعی و انتقال تجربیات ایجاد شده است. این تغییرات محیطی، رابطه مشتریان با بنگاهها را متحول کرده و آنها را مجبور به ارائه خدمات به مشتریان به صورت انلاین کرده است. هدف این مقاله تدوین مدل جامع وفاداری مشتری به خدمات آنلاین در صنعت بانکداری می باشد. تعداد 651 نفر از مشتریان صنعت بانکداری که از خدمات آنلاین بانک ها استفاده میکنند، بعنوان نمونه آماری با تکمیل پرسشنامه در تحقیق مشارکت کردند. نمونه آماری با استفاده از روش نمونه گیری دردسترس انتخاب شد و فرضیه های تحقیق با استفاده از تکنیک مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار AMOS23 مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج نشان داد که کیفیت خدمات آنلاین در قالب کیفیت فایده گرایانه و لذت گرایانه بر وفاداری آنلاین به طور مستقیم تاثیر مثبت دارد. همچنین کیفیت خدمات آنلاین بر وفاداری انلاین به طور غیر مستقیم از طریق کیفیت رابطه آنلاین (اعتماد، تعهد و رضایت آنلاین) تاثیر مثبت دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
customers loyalty to online banking services
چکیده انگلیسی مقاله
With the progress of technology and the development of the Internet, as well as the formation of online social media, an appropriate infrastructure for communication and transferring experiences has been created. These environmental changes have transformed the customer relationship with firms and forced them to provide online service for customers. the purpose of this paper is to develop a comprehensive model of customer loyalty to online services in the banking industry. A total of 651 banking industry customers, who use online banking services, participated as a statistical sample by completing questionnaires in the research. The statistical sample was selected using available sampling method and the research hypotheses were tested using structural modeling technique and AMOS23 software. Measurement reliability and validity were established using confirmatory factor analysis technique. The research results showed that the quality of online services has a direct positive effect on online loyalty in terms of utilitarian and hedonic quality. Also, the quality of online services has an indirect positive effect on online loyalty through the online relationship quality (trust, commitment and online satisfaction).
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
اکرم قره پاشا | Akram Garepasha
Tabriz Branch, Islamic Azad University
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
صمد عالی | Samad Aali
Tabriz Branch, Islamic Azad University
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
علیرضا بافنده زنده | Alireza Bafandeh Zendeh
Tabriz Branch, Islamic Azad University
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
سلیمان ایران زاده | Soleyman Iranzadeh
Tabriz Branch, Islamic Azad University
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
نشانی اینترنتی
http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-3028-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات