این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی مکانیک، جلد ۲۷، شماره ۱۲۳، صفحات ۴۲-۴۷

عنوان فارسی محاسبه فشار‌بهینه بازگرمایش و خنک‌کن‌میانی در نیروگاه گازی
چکیده فارسی مقاله در این مقاله فشار‏بهینه بازگرمایش و فشار‏بهینه در خنک‏کن‏میانی در نیروگاه گاز (چرخه برایتون واقعی) شامل دو توربین، دو کمپرسور، محفظه احتراق، خنک‏کن‏میانی، بازگرمایش و بازیاب محاسبه شده است. منظور از فشاربهینه، فشاری است که در آن بازده چرخه برایتون حداکثر شود. با شبیه سازی حالت‏های مختلف چرخه برایتون واقعی با نرم‏افزارEES و به‏دست آوردن نمودار تغییرات بازده چرخه نسبت به فشار خنک‏کن‏میانی، در هر حالت فشار‏بهینه خنک‏کن‏میانی به‏دست آمده است و روند تغییرات این فشار نسبت به پارامترهای بازده توربینها، کمپرسورها، بازیاب و خنک‏کن‏میانی تعیین شده است. تمامی این مراحل برای فشار بازگرمایش نیز تکرار شده است. در تمامی حالات نتیجه با میانگین هندسی فشار بالا و پایین چرخه مقایسه شده است. نتایج نشان می‏دهد که در تمامی حالات فشار‏بهینه از میانگین هندسی فشار بالا و پایین چرخه کمتر و فشار‏بهینه بازگرمایش از میانگین هندسی فشار بالا و پایین چرخه بیشتر است. همچنین تاثیر تغییرات دمای بیشینه چرخه برایتون، روی فشار‏بهینه بازگرمایش بررسی و محاسبه شد. در این حالت نیز فشار‏بهینه بازگرمایش از میانگین هندسی فشار بالا و پایین چرخه بیشتر است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله نیروگاه گازی، بازگرمایش، فشار‌بهینه، بازده، خنک‌کن‌میانی،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله

نشانی اینترنتی http://mmep.isme.ir/article_35395_ad852163fc783a036724a8fd3a28c78b.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1251/article-1251-1562241.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات