این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی مکانیک، جلد ۲۷، شماره ۱۲۱، صفحات ۳۶-۴۲

عنوان فارسی ارائه راهکار برای کاهش تغییر شکل پوسته توربین
چکیده فارسی مقاله یکی از مشکلات جدی در نیروگا‌ه‌های تولید توان، تغییر شکل پوسته توربین و به تبع آن ارتعاش موتور می‌باشد که منجر به آسیب دیدن توربین و اجزای داخلی، توقف واحد و نیز افزایش هزینه تعمیرات می‌شود. با تغییر لقی نوک پره‌ها در اثر تغییر شکل پوسته، افت افزایش یافته و بازده توربین کاهش می‌یابد. تغییر شکل شدید پوسته، برهم‌کنش قسمت‌های ثابت و متحرک توربین را در بر می‌گیرد که مسبب آن تعدادی عامل‌های استاتیکی و دینامیکی می‌باشد. پوسته توربین از دو قسمت تشکیل شده که از طریق فلنج با پیچ به هم متصل می‌شوند. از آنجا که سازه پوسته در نقاط مختلف خود در تماس با جریان گاز اصلی و سیال خنک‌کاری می‌باشد، توزیع دما در سیال پیرامون تأثیر مستقیمی بر توزیع حرارت سازه خواهد داشت. دو قسمت بودن پوسته و وجود فلنج‌های ضخیم نسبت به پوسته جهت جلوگیری از نشتی، منشأ اصلی تغییر شکل پوسته در اثر بارهای حرارتی و فشاری اعمال شده می‌باشد. در مقاله حاضر دلایل مختلف تغییر شکل پوسته با تمرکز بر اثرات گرادیان دمایی و چگونگی آن بررسی شده است. در ادامه راهکارهای عملی جهت کاهش تغییر شکل پوسته ارائه شده است. راهکارهای مطرح شده برای پوسته‌های با هندسه پیچیده نیز که در اثر وجود گرادیان‌های دمایی بالا دچار تغییر شکل می‌شوند، کاربرد دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله توربین، تغییر شکل پوسته، گرادیان دما، راهکار،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله

نشانی اینترنتی http://mmep.isme.ir/article_35406_c9dbc1745b2981ecbcb73afa88327f55.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1251/article-1251-1562255.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات