این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
مهندسی مکانیک
، جلد ۲۷، شماره ۱۲۰، صفحات ۷-۱۵
عنوان فارسی
استفاده از آزمون های استاندارد جهت بررسی واژگونی خودرو در Adams/car، مطالعه موردی: بررسی تاثیر بار در واژگونی و پایداری یک کامیون سه محوره
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله با استفاده از نرمافزار adams و آزمونهای استاندارد در آن به تحلیل واژگونی در خودرو پرداخته میشود. برای این منظور ابتدا به بررسی عوامل واژگونی در خودرو پرداخته شده و سپس به معرفی آزمونهای استاندارد مانور واحد ، فرمان پله و رانش در نرمافزار adams/car پرداخته میشود. پس از آن به بررسی یک مطالعه موردی پرداخته شده و در آن تاثیر بار بر میزان پایداری با استفاده از آزمونهای فوق در adams/car بررسی میگردد. نتایج مطالعهی موردی نشان میدهد که حداکثر سرعت برای خودرو مورد مطالعه برای ارضاء نمودن استانداردهای ISO سرعت 60 کیلومتر بر ساعت میباشد. هرچند در سرعتهای بالاتر (تا سرعت 90 کیلومتر بر ساعت) خودروی فوق دچار واژگونی نمیشود اما در سرعت-های بالاتر از 60 کیلومتر بر ساعت مقادیر حداکثر شتاب جانبی و یا حداکثر زاویه غلت از مقدار استاندارد ISO تجاوز نموده و لذا حداکثر سرعت 60 کیلومتر بر ساعت برای خودرو شامل بار درنظر گرفته میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهدی فیض اله زاده |
دانشگاه شهید رجایی
نشانی اینترنتی
http://mmep.isme.ir/article_35385_ebd818f3b1bcb3d9f2848b61e2454380.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1251/article-1251-1562261.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات