این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
برنامه ریزی و آمایش فضا، جلد ۱۸، شماره ۲، صفحات ۸۱-۱۰۴

عنوان فارسی جایگاه مراکز جمع آوری شیر در شبکه های فضایی بازاریابی محصول شیر در نواحی روستایی (مطالعه موردی: روستاهای شهرستان خدابنده - استان زنجان
چکیده فارسی مقاله چکیده مطالعه شبکه¬ها و زنجیره¬های بازاریابی محصولات کشاورزی از دهه 1990 به این سو، به عنوان یکی از حوزه¬های علمی به سرعت در حال رشد است. اقتصاددانان، جامعه¬شناسان و متخصصان شاخه¬های مدیریتی در تشریح و مطالعه چرخه¬های بازاریابی محصولات کشاورزی مشارکت داشته اند.. از دیدگاه علوم اجتماعی، جستجوی در انسان و رفتارهای سازمانی، اقدامات وی و بکارگیری چشم¬اندازی تکنیکی، مطالعه مداوم فرایندهای پیونددهنده و روابط آن، باعث ظهور شاخه مطالعات شبکه¬ای و زنجیره¬ای شده است. مط تجارب و مطالعات کشورهای مختلف بیانگر وجود شبکه¬های مختلفی برای بازاریابی محصولات کشاورزی و به ویژه شیر تولیدی در نواحی روستایی است. هدف از این مقاله تعیین مطلوب¬ترین عنصر در جریان بازاریابی و بازاررسانی محصول شیر در میان عناصر موجود در شبکه های رایج بازاریابی در شهرستان خدابنده می باشد. برای دستیابی به این هدف از روش شناسی توصیفی و تحلیلی با بکارگیری داده های پرسشنامه، مطالعات میدانی و مشاهداتی و تکنینک¬های تصمیم گیری چند معیاره (تکنیک Dematel) استفاده شده است. نتایج بیانگر غلبه مراکز جمع آوری شیر به عنوان عنصرگره¬گاهی سایر عناصر تولید تا مصرف در شبکه فضایی بازاریابی شیر می باشد. واژگان: شبکه بازاریابی، مراکز جمع آوری شیر، نواحی روستایی، شهرستان خدابنده.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Position of Milk Collection Centers in Spatial Marketing Channels of Milk in Rural Areas (Case Study: The Rural Areas of Khodabande County of Zanjan Province)
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله طاهره صادقلو |
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)

محمدرضا رضوانی | mohammad reza
استاد و عضو قطب برنامه ریزی روستایی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

عبدالرضا رکن الدین افتخاری | rokneddin eftekhari
دکتر دانشیار دانشگاه تربیت مدرس و عضو قطب برنامه ریزی روستایی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

حسنعلی فرجی سبکبار | faraji sabokbar
دانشیار و عضو قطب برنامه ریزی روستایی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://hsmsp.modares.ac.ir/article_11156_3438d730c36a43a37e545ec6508fe9f5.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات