این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۱۷، شماره ۱، صفحات ۱۰۳-۱۲۳

عنوان فارسی تأثیر ارزش اجتماعی درک‌ شده بر عملکرد فرا‌خودمحور در سازمان فنی و حرفه ‌ای استان گیلان
چکیده فارسی مقاله امروزه عملکرد فرا‏‏خود‏محور، به منزله یک رفتار فرا‏نقش، در دو حوزه عملکرد وجدان‏محور در ارتباط با سازمان (تعهد) و عملکرد وجدان‏محور در ارتباط با همکاران، از اهمیتی ویژه برخوردار است. پژوهش حاضر در زمینه بررسی تأثیر ارزش اجتماعی درک‏شده بر عملکرد فراخود‏محور در سازمان فنی و حرفه‏ای استان گیلان صورت گرفت. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی از نوع همبستگی است. ابزار جمع‏آوری داده پرسش‌نامه و جامعه آماری پژوهش کلیه کارکنان سازمان فنی و حرفه‏ای‏ استان گیلان (459 نفر) بود که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 231 نفر به منزله حجم نمونه آماری تعیین و به روش نمونه‏گیری طبقه‏بندی ساده (تناسبی) انتخاب شدند. داده‏های جمع‏آوری‌شده از طریق نرم‏افزارهای SPSS 19 و Smart PLS 2 بررسی شد. یافته‏های پژوهش حاکی از آن بود که ارزش اجتماعی درک‏شده با ضریب تأثیر 54/0 تأثیر مثبت معناداری بر عملکرد فراخود‏محور دارد. همچنین نتایج این تحقیق نشان داد متغیر ارزش اجتماعی درک‏شده می‌تواند بر سازه‏های عملکرد فراخود‏محور، شامل عملکرد وجدان‏محور در ارتباط با سازمان و عملکرد وجدان‏محور در ارتباط با همکاران، با ضرایب به ترتیب 51/0 و 44/0 تأثیر‏گذار باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Effect of perceived Social Value on Super Ego Performance in Guilan Technical & Vocational Organization
چکیده انگلیسی مقاله Nowadays, super ego performance is an extra- role behavior in two dimensions consist of consciousness oriented performance to their organization and co- workers. It is a vital variable for increase organizational performance in current organization. In one hand, intellectuals believe the values can influence on creative work positive behaviors. The purpose of this study is to Investigation the effect of perceived social value on super ego performance in guilan technical & vocational organization. Methodology of research is operational and according to the manner it is descriptive and correlation research and data gathered by means of inventories and survey research method. All employees in guilan technical & vocational organization (N=459) selected as statistical universe, and a group of 231 people determined as sample by simple stratified sampling (Quota) and Cochran formula. The results of statistical data were studied using Spss 19 and Smart pls 2 software. The findings suggest perceived social value has positive effects on dimensions super ego performance.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله فضه قنبری قلعه‌رودخانی |
کارشناس‌ارشد گروه مدیریت دولتی دانشگاه پیام نور، رشت، گیلان، ایران

میرهادی موذن جمشیدی |
استادیار گروه مدیریت دولتی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران

تورج حسن‌زاده ثمرین |
استادیار گروه مدیریت دولتی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://jomc.ut.ac.ir/article_71187_36fb1f09e6f97538a0f48c657ab2cdcb.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-1568560.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات