این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهارت آموزی، جلد ۶، شماره ۲۲، صفحات ۷-۲۴

عنوان فارسی بررسی تأثیر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برافزایش رفتار کاریابی کارآموزان جویای کار ادارۀ کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران
چکیده فارسی مقاله هدف تحقیق حاضر بررسی تأثیر آموزش­های فنی و حرفه­ای برافزایش رفتار کاریابی کارآموزان جویای کار در ادارۀ کل آموزش فنی و حرفه­ای استان تهران بود. نمونۀ تحقیق شامل 40 نفر از کارآموزان جویای کار مرکز شمارۀ 4 ادارۀ کل آموزش فنی و حرفه­ای استان تهران بود که به روش نمونه­گیری در دسترس انتخاب شدند. تحقیق نیمه آزمایشی از نوع پیش­آزمون و پس­آزمون با گروه آزمایش و گواه بود. نمونه­ها به دو گروه 20 نفر­ی آزمایش و گواه تقسیم شدند. به گروه آزمایش، آموزش­های فنی و حرفه­ای کاریابی ارائه شد و گروه گواه هیچ‌گونه آموزشی را دریافت نکردند. ابزار تحقیق شامل اطلاعات کتابخانه­ای و پرسشنامۀ استاندارد رفتار کاریابی عابدی و صالحی (1384) بود. برای تحلیل یافته­های تحقیق، آمار توصیفی، استنباطی و آزمون‌های t نمونه­­های مستقل و تحلیل کوواریانس  با استفاده از نرم‌افزار SPSS23 انجام شد. یافته­های تحقیق نشان داد تفاوت معناداری در میانگین رفتارهای کاریابی در گروه آزمایش نسبت به گروه گواه وجود دارد (0.05 P <). درنتیجه تحقیق آموزش­­های فنی و حرفه­ای، موجب افزایش رفتارهای کاریابی و مؤلفه­های آن در کارآموزان جویای کار شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش های فنی و حرفه ای، شغل، رفتار کاریابی

عنوان انگلیسی The impact of technical and vocational training on increasing trainees job seeking in Tehran Province
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this research is to determine the impact of technical and vocational training on increasing employment behavior of apprentices seeking job in the Department of Tehran Province. The persons that were selected by convenience sampling method, consisted of40 graduates seeking job from governmental technical and vocational training center No.4in Tehran province. Types of this semi-experimental research were pre-test and post-test in addition to groups of test and control. The sample tests were divided into two groups of 20 persons in the experimental and control groups. The test and the control group received the vocational and employment training while the control group did not receive any training. Research instruments included Library information and standard questionnaire was from employment behavior of Abedi and Salehi (1384). Analyzing of the results, descriptive and consequential statistics, independent samples of t-test and covariance analysis were performed in the SPSS23 software. Results of this study was shown that there is a significant difference between the experimental and the control groups in the average of employment behavior (P<0.05). In the result of this research, technical and vocational training will increase employment behavior and components in the apprentices seeking job.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله زهرا امینی |
ستاد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

عبدالله شفیع‌آبادی |



نشانی اینترنتی http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-1-70&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1221/article-1221-1572600.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده علمی - ترویجی
نوع مقاله منتشر شده گزارش مورد
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات