این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
اخلاق در علوم و فناوری، جلد ۱۴، شماره ۱، صفحات ۹۶-۱۰۲

عنوان فارسی الگوی توسعه کارآفرینی اخلاق‌گرایانه کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط
چکیده فارسی مقاله زمینه: امروزه، راز موفقیت سازمانها علاوه بر سرمایه‌های انسانی به کارآفرینی و توسعه اخلاق می‌باشد. این امر حتی کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط را تحت تأثیر قرار داده است. هدف اصلی پژوهش ارائه و تبیین الگوی توسعه کارآفرینی اخلاق‌گرایانه کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط است. روش: این پژوهش یک تحقیق اکـتشافی است که از نـظر هـدف، کاربردی و از نـظر ماهـیت، توصیفی-پیمایشی و از نوع میدانی می­باشد. در بخش کمی جامعه آماری شامل مدیران و کارشناسان کسب‌و‌کار های کوچک و متوسط بود که از میان آنها نمونه ای 250 نفری به شیوه تصادفی انتخاب شد. در بخش کیفی جامعه شامل خبرگان و اساتید و مدیران استراتژیک کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط به تعداد 20 نفر بود که به روش قضاوتی 15 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها در این تحقیق دو پرسشنامه محقق ساخته بود. از روشهای آمار توصیفی و آمار استنباطی (معادلات ساختاری)  برای تحلیل داده‌ها استفاده شده است. یافته‌ها: نتایج نشان داد که رابطه ابعاد فضای اخلاقی کارآفرینی، اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری، سیاستهای اقتصادی، مالی و تشویقی، عوامل ساختاری و نهادی، استراتژیهای کارآفرینی و عوامل وضعیت و رشد صنعت با توسعه کارآفرینی اخلاق‌گرایانه در سطح معنی داری05/0مثبت و معنادار است. نتیجه‌گیری: در کسب و کار های کوچک ومتوسط برای توسعه کارآفرینی اخلاق گرایانه میبایست به فضای اخلاقی توجه شده وسیاستهای اقتصادی،مالی و تشویقی،و اکوسیستم کارآفرینی در راستای فضای اخلاقی با ساختار های کارآفرینی و استراتژیهای کارآفرینی  همراستا شوند .  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مسعود حمزه پور |



نشانی اینترنتی http://ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-1-215&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/574/article-574-1580668.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات