این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
اخلاق در علوم و فناوری
، جلد ۱۴، شماره ۱، صفحات ۱۳۷-۱۳۹
عنوان فارسی
رابطه اخلاق کاری و فناوری اطلاعات و ارتباطات با گسترش بازاریابی الکترونیکی
چکیده فارسی مقاله
زمینه: گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخشهای مختلف اقتصاد الکترونیکی همانند بازاریابی الکترونیکی موجب تحولات مهمی در نگرشها و روشهای ارائه خدمات شده است که برای گسترش آن باید مسائل اخلاقی را مورد توجه قرار داد؛ بنابراین، هدف پژوهش، بررسی رابطه اخلاق کاری و فناوری اطلاعات و ارتباطات با گسترش بازاریابی الکترونیکی میباشد. روش: پژوهش توصیفی – همبستگی است. جامعه آماری کلیه کاربران بانکداری الکترونیکی در سال 1394 میباشد. به دلیل عدم دسترسی به کل جامعه، با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس تعداد 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد. ابزارهای گردآوری دادهها، پرسشنامههای فناوری اطلاعات و ارتباطات، بازاریابی الکترونیکی و اخلاق کاری بودند. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون خطی ساده استفاده شده است. یافتهها: یافتهها نشان داد که بین اخلاق سازمانی و فناوری اطلاعات و ارتباطات با گسترش بازاریابی الکترونیکی رابطه معناداری وجود دارد. نتیجهگیری: زمانی که کاربران احساس نمایند که نحوه معرفی خدمات و محصولات الکترونیکی، از امنیت، صحت و اعتبار بالا برخوردار بوده و همسو با ارزش های اخلاقی آنان نیز باشد، علاقه بیشتری به استفاده از آن نشان میدهند و همین امر زمینهساز توسعه بازاریابی الکترونیکی خواهد شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
، اخلاق کاری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، بازاریابی الکترونیکی
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد مهدی محبی |
نشانی اینترنتی
http://ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-1-221&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/574/article-574-1580674.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات