این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران، جلد ۲۹، شماره ۱۷۳، صفحات ۱۱۶-۱۲۲

عنوان فارسی ارزیابی محتوای آموزشی کتاب "زبان انگلیسی برای دانشجویان دندانپزشکی" از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی
چکیده فارسی مقاله سابقه و هدف: نیازهای آموزشی دانشجویان، اهداف آن‌ها را از یادگیری مشخص نموده و موجب دقت بیش‌تر در برنامه‌ریزی و طراحی محتوای آموزشی می‌شود. یکی از این نیازها، دسترسی به کتاب‌های آموزشی مفید و با کیفیت است. این مطالعه به ارزیابی کتاب "زبان انگلیسی برای دانشجویان دندانپزشکی" توسط دانشجویان دندانپزشکی در سال 1397 پرداخته است. مواد و روش‌ها: مطالعه حاضر مطالعه‌ای توصیفی مقطعی بوده و جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشکده دندانپزشکی ساری بود که درس زبان تخصصی 1 و 2 را گذرانده بودند. ابزار مطالعه شامل پرسشنامه‌ای طراحی شده براساس مدل ارزیابی Sheldon و مدل تغییریافته کریمی و شامل 6 حیطه بود. داده‌ها توسط نرم‌افزار آماری spss ver. 24 تحلیل شدند. یافته‌ها: در این مطالعه 123 نفر بررسی شدند. مقایسه میانگین نمرات هر یک از حیطه ها بر حسب جنس بیان داشت که تفاوت های مشاهده شده از نظر آماری معنی‌دار نبود. در حیطه های موضوعات عملی، مطالب مرتبط با اهداف درس، موضوعات زبان شناسی و ترتیب محتوای آموزشی میانگین امتیازات93/1±83/8 وامتیاز کسب شده از سوالات مربوط به مسائل مرتبط با موضوع و طرح‌بندی دروس، 86/1±93/12بود. در مجموع میزان رضایت دانشجویان نسبت به کتاب "زبان انگلیسی برای دانشجویان دندانپزشکی "متوسط بود. استنتاج: به منظور افزایش یادگیری دانشجویان در تالیف کتب، ضمن توجه به ذهن اکثریت مخاطبین، کتبی با تصاویر و تمارین با اشکال مختلف و ازوسایل کمک آموزشی مثل فیلم و انیمیشن استفاده شود.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله محتوای آموزش، ارزیابی، کتاب انگلیسی، دانشجویان دندانپزشکی

عنوان انگلیسی Textbook Content Analysis Based on the Viewpoints of Dentistry Students: The Case of "English for Dentistry Students"
چکیده انگلیسی مقاله Background and purpose: Recognizing the educational needs of students determine their learning goals and leads to better design of course books and educational materials. In this regard, high quality textbooks are a real need. This study aimed to analyze the content of "English for Dentistry Students'' course book based on the viewpoint of dental students. Materials and methods: A descriptive cross-sectional study was performed in all dentistry students at Sari School of Dentistry, Iran 2018.  The participants all had passed the English for Specific Purposes (ESP) modules (I and II). The research was carried out using a questionnaire based on Sheldon model of evaluation modified by Karimi consisting of six dimensions. Data analysis was done in SPSS V24. Results: A total of 123 dentistry students was studied. There were no significant differences between males and females average score for each dimension (P=0.01). The average score for the dimensions of practical subjects, content related to the objectives of the course, linguistic subjects, and order of the contents was 8.83±1.93 and the average score for subjects and subject layout was 12.93±1.86. Overall, dentistry student showed a moderate level of satisfaction towards ''English for Dentistry Students'' course book. Conclusion: In order to enhance learning, course books should include a variety of pictures and other educational tools such as movies and animations could be beneficial too.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله آویده معبودی | Avideh Maboudi
Assistant Professor, Department of Periodontics, Diabetes Research Centre, Mazandaran University of Medical Sciences, Sari, Iran
اﺳﺘﺎدﻳﺎر، ﮔﺮوه ﭘﺮﻳﻮدﻧﺘیکس، ﻣﺮﻛﺰ ﺗﺤﻘﻴﻘﺎت دﻳﺎﺑﺖ، داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﻜﻲ ﻣﺎزﻧﺪران، ﺳﺎری، اﻳﺮان.

نسرین خاکی | Nasrin Khaki
PhD in TEFL, Administration of Education, District 1, Sari, Iran
دکترای تخصصی آموزش زبان انگلیسی، آموزش و پرورش ناحیه یک ساری، ساری، ایران

محمود موسی زاده | Mahmood Moosazadeh
Assistant Professor, Health Sciences Research Center, Addiction Institute, Mazandaran University of Medical Sciences, Sari, Iran
استادیار، مرکز تحقیقات علوم بهداشتی، پژوهشکده اعتیاد، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران

آیدا اقبالیان | Aida Eghbalian
General Dentist
دندانپزشک

آتنا شیوا | Atena Shiva
Associate Professor, Department of Oral and Maxillofacial Pathology, Faculty of Dentistry, Mazandaran University of Medical Sciences, Sari, Iran
دانشیار، گروه آسیب شناسی دهان، فک و صورت، دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران


نشانی اینترنتی http://jmums.mazums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-286-7&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/119/article-119-1586623.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده دندانپزشکی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی-کامل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات