این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
علوم و فناوری دریا
، جلد ۲۳، شماره ۸۹، صفحات ۷۳-۸۵
عنوان فارسی
ارائه مدل ترکیبی تصمیمگیری چند شاخصه در انتخاب رسانههای ارتباطی تأمینکنندگان صنایع دریایی
چکیده فارسی مقاله
ایجاد یک استراتژی ارتباطی مناسب یکی از عوامل کلیدی موفقیت سازمان محسوب میشود. برای ارزیابی و انتخاب رسانههای ارتباطی و تبلیغاتی مطلوب در سازمانها و شرکتها از شاخصهای و روشهای مختلفی استفاده میشود اما هیچکدام از این شاخصها موردپذیرش همگان واقع نشدهاند. هدف از انجام این مطالعه، ارائه مدلی ترکیبی تصمیمگیری چند شاخصه (MADM) جهت تعیین معیارها، رتبهبندی و انتخاب بهترین رسانه ارتباطی بهمنظور شناسایی تأمینکنندگان در صنایع دریایی ایران است. این تحقیق بر اساس هدف، کاربردی و بر اساس ماهیت، توصیفی است که طی چهار مرحله طراحی و اجرا گردید. در این مطالعه ابتدا با استفاده از تکنیک دلفی و نظرات تعداد 10 نفر از خبرگان، معیارهای مؤثر در انتخاب یک رسانه ارتباطی تعیین و سپس برای وزن دهی شاخصها از آنالیز سلسله مراتبی و جهت اولویتبندی گزینهها از روشهای تصمیمگیری چند شاخصه AHP، TOPSIS و ELECTRE استفاده گردیده است و در انتها با توجه به تفاوت نتایج حاصله، اولویتبندی نهایی گزینهها با ادغام سه روش Copeland، Borda و Average انجام گردیده است. اعتبارسنجی مقایسات زوجی از طریق محاسبه نرخ سازگاری (IR) در نرمافزار Expert Choice حاصل گردید که در کلیه شاخصها کمتر از 0.1 است و پایایی آن تائید میگردد. برابر نتایج حاصل از این تحقیق که با رتبهبندی نهایی گزینهها انجام گردید: تلویزیون بهترین گزینه انتخابی است و بعدازآن پیامرسانهای نوین در رتبه دوم قرار دارد؛ وبسایت و روزنامه به ترتیب در جایگاه سوم و چهارم قرار دارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تصمیمگیری چند شاخصه، رسانههای ارتباطی، صنایع دریایی،
عنوان انگلیسی
Provides a Multi-Attribute Decision-Making Model for Choosing Communication Media in marine industry suppliers
چکیده انگلیسی مقاله
Creating an appropriate communication strategy is one of the key factors in the success of the organization. To evaluate and select the appropriate communication and advertising media in organizations and companies, different indicators and methods are used, but none of these indicators are universally accepted. The purpose of this study is to present a multi-index decision-making model (MADM) model for determining the criteria, ranking and selecting the best communication media in order to identify suppliers in the Iranian maritime industry. This research is based on objective, applied and based on the nature of the descriptive design that was designed and implemented in four stages. In this study, using Delphi techniques and the views of 10 experts, the effective measures in choosing a communication medium were first determined, then we used the hierarchical analysis of the indicators to weigh the indices and to use the AHR, TOPSIS and ELECTRE methods to prioritize the alternatives. Finally, due to the difference in the results, the final ranking of the options was done by integrating Copeland, Borda and Average methods. A pairwise comparison was obtained by calculating the compliance rate (IR) in the Expert Choice software, which is less than 0.1 and its reliability is confirmed. The results of this research were compared with the final ranking of options method: television is the best choice, and after wards the new messengers are ranked second; the website and the newspaper are ranked third and fourth respectively.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علیرضا محمدی |
دانشجوی دکتری مدیریت رسانه، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران.
ابوالفضل دانایی |
استادیار گروه مدیریت رسانه، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران.
محمدرضا طالعی پور |
گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، سمنان، ایران.
سهراب صادق |
گروه مدیریت ، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران.
نشانی اینترنتی
http://navy.iranjournals.ir/article_35530_9b99124edd80309a8ff52b6c4e9807d1.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات