این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، جلد ۱۸، شماره ۱۲، صفحات ۸۵-۱۰۹

عنوان فارسی کلاس‌‌های درس دانشگاهی به‌مثابه ارتباطات عقلانی نقد کتاب روایتی از کلاس‌های درس دانشگاهی: تجربه زیسته استادان دانشگاه
چکیده فارسی مقاله کلاس‌‌های درس دانشگاهی و تجربه زیسته استادان دانشگاه در آن هماره دغدغه مهم بسیاری از نظام‌‌های دانشگاهی، آموزشی، و تربیتی ایران و سایر نقاط دنیا بوده است. ضرورت و اهمیت پرداختن به فضای کلاس درس قلمرو ارزش‌مندی است که می‌‌تواند چالش‌های گوناگونی را برای کارشناسان و مدیران آموزش به‌وجود آورد. ازاین‌رو، در مقاله حاضر سعی شده تا کتاب روایتی از کلاس‌‌های درس دانشگاهی: تجربه زیسته استادان دانشگاه که به کوشش عباس کاظمی ازسوی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی در سال 1396 به‌ چاپ رسیده است با دقت و به دور از هرگونه سوگیری و تمرکز بر نگاه توصیفی‌‌ ـ تحلیلی موردنقد و ارزیابی قرار گیرد تا ضمن شناسایی نقاط قوت و ضعف آن به کاربردی‌‌ترشدن این اثر برای چاپ‌های بعدی توجه شود. نخست، اثر و کوشش‌‌گر آن معرفی و سپس کتاب در دو زمینه شکلی و محتوایی نقد شده است. در انتها نقد رویکرد ارتباطات عقلانی به‌مثابه مجرایی ارتباطی برای کلاس درس درنظر آمده با این استدلال که می‌‌تواند نگاهی عمیق‌‌تر به فرایند آموزش باشد. در پایان، پس از نتیجه‌گیری، پیش‌نهادهایی به‌منظور رفع کاستی‌‌های اثر ارائه شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Academic Classrooms as Rational Communications (Review of the Book of Narrative from Academic Classrooms: The Lived Experience of University Professors)
چکیده انگلیسی مقاله Academic classrooms and the lived experience of university professors have been a major concern for many academic, educational and training systems in Iran and elsewhere in the world.. The importance and necessity of addressing classroom space is a valuable realm that can provide a variety of challenges for education experts and managers. Therefore, in this essay, the book "A narrative of academic classrooms: The Lived Experience of University Professors" was attempted by Abbas Kazemi effort from the institute for Cultural and Social Studies published in 1396, Avoid any bias and focus on the descriptive-analytical look, so as to identify its strengths and weaknesses, make this work more attractive for future printing. First, his work and effort was introduced, and then the book was criticized in two aspects of form and content. At the end of the critique, the rational communication approach is considered as a communicative channel for the classroom with the argument that it can take a deeper look at the learning process. In the end, after concluding, suggestions are made to eliminate the shortcomings of the effect
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله غلامرضا آذری |
عضو هیئت علمی دانشکدة علوم ارتباطات و مطالعات رسانه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی


نشانی اینترنتی http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_3815_5d04883c1d3a5f43c7c41c5c5f733097.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1466/article-1466-1594020.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات