این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
تحقیق در عملیات در کاربردهای آن
، جلد ۱۲، شماره ۳، صفحات ۸۵-۱۰۰
عنوان فارسی
شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان با تکنیکFAHP (شاهد تجربی: شرکت های دانش بنیان مستقر در مراکز رشد مناطق شمالی ایران)
چکیده فارسی مقاله
تجاریسازی نقش مهمی را در معرفی محصولات شرکتهای دانشبنیان به بازار به منظور تولید منافع اقتصادی ایفا میکند. در تحقیق حاضر به اولویت بندی عوامل موثر بر تجاریسازی محصولات در شرکتهای دانش بنیان مستقر در مراکز رشد مناطق شمالی ایران با استفاده از تکنیک FAHP پرداخته شده است. در راستای دستیابی به این هدف ضمن مروری جامع بر ادبیات موضوع مرتبط با پژوهش حاضر از نظرات تعداد 12 نفر از کارشناسان و خبرگان استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان میدهد، عوامل تکنولوژیکی مهمترین عامل تاثیرگذار در تجاریسازی محصولات می باشد. همچنین عوامل فرعی تخصص مدیریت، تکنولوژی نوآورانه به موقع، نیاز مشتری و حمایتهای دولت از دید خبرگان بالاترین درجه اهمیت را کسب نموده اند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسنعلی آقاجانی |
دانشگاه مازندران، گروه مدیریت صنعتی، بابلسر
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)
ابوالحسن حسینی |
دانشگاه مازندران، گروه مدیریت صنعتی، بابلسر
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)
زهرا سروری اشلیکی | sorori eshliki
دانشگاه مازندران، گروه مدیریت صنعتی، بابلسر
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)
نشانی اینترنتی
http://jamlu.liau.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-330&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات