این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
تحقیق در عملیات در کاربردهای آن
، جلد ۱۱، شماره ۴، صفحات ۱۳۹-۱۴۸
عنوان فارسی
اولویت بندی الزامات مشتریان در مدل QFD با بهرهگیری از آرای گروهی
چکیده فارسی مقاله
مدل گسترش عملکرد کیفیت، یک فرایند نظام یافته ی سلسله مراتبی است که خواستههای مشتریان را در مراحل مختلف طراحی، تولید و پشتیبانی در نظر میگیرد. از این رو، اولویتبندی الزامات مشتریان مساله اصلی و مهم در اجرای موفقیت آمیز کلیه ی مراحل QFD محسوب میشود. در این مقاله، با استفاده از ساختار متداول اطلاعات و امکان بهرهگیری ساده و عملیاتی از آرای متخصصین، یک الگوریتم ارایه شده است. در این الگوریتم، با بهرهگیری از یک مساله ی برنامهریزی خطی متکی بر تحلیل پوششی دادهها که یک مجموعه وزنهای مشترک ارایه میدهد، روش جدیدی را برای تعیین درجه-ی اهمیت انتظارات مشتریان ارایه شده است. این روش دارای مزایای کاربردی فراوانی نظیر هزینه ی کم جمعآوری اطلاعات، بهرهگیری از آرای کلامی خبرگان، عدم نیاز به مقایسات زوجی، حل مساله با بسته ی نرم افزاری استاندارد و مقبولیت نتایج حاصله برای تصمیم گیرندگان میباشد. در انتها یک مثال عددی برای درک جزئیات محاسبات ارایه گردیده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
صدیق رییسی |
مصطفی ایزدی |
صابر ساعتی |
نشانی اینترنتی
http://jamlu.liau.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-308&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات