این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
تحقیق در عملیات در کاربردهای آن
، جلد ۱۱، شماره ۲، صفحات ۱۳۹-۱۵۲
عنوان فارسی
روشی برای بهبود عملکرد سیستم های پیشنهادگر توریسم
چکیده فارسی مقاله
سیستمهای پیشنهادگر سیستمهای هوشمندی هستند که با تحلیل رفتار کاربران با شیوههای مختلف مانند داده کاوی، اقدام به پیشنهاد مناسبترین کالا برای آنان مینمایند. این سیستمها رویکردی هستند که برای مواجهه با مشکلات ناشی از حجم فراوان و رو به رشد اطلاعات ارایه شدهاند و به یک کاربر کمک میکنند تا در میان حجم عظیم اطلاعات، سریع تر به هدف خود یعنی رسیدن به گزینه مفید و مورد علاقه، نزدیک شود در این مقاله مدلی برای افزایش کیفیت پیشنهاددهی در سیستمهای پیشنهادگر توریسم ارایه میگردد. در این مدل با ترکیب ماتریس رتبه دهی کاربران و ماتریس حاصل از اطلاعات شخصی کاربران به یک تابع شباهت جدید دست مییابیم که محدوده همسایگی بهتری را برای کاربران مشخص میکند و در نتیجه باعث بالا رفتن کیفیت پیشنهاد میشود و از طرفی چون تابع شباهت جدید فقط وابسته به ماتریس نرخ گذاری نیست، در مواردی که کاربر به آیتمی نرخ نداده باشد میتوان شباهت را از طریق ماتریس مشخصات کاربر به دست آورد و مانع از بروز مشکل شروع سرد که یکی از چالشهای موجود در سیستمهای پیشنهادگر است شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
اعظم آقایی |
رضا رافع |
مهرگان مهدوی |
نشانی اینترنتی
http://jamlu.liau.ac.ir/browse.php?a_code=A-11-1-295&slc_lang=en&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات