این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیق در عملیات در کاربردهای آن، جلد ۱۱، شماره ۲، صفحات ۱۳۹-۱۵۲

عنوان فارسی روشی برای بهبود عملکرد سیستم‏ های پیشنهادگر توریسم
چکیده فارسی مقاله سیستم‏های پیشنهادگر سیستم‏های هوشمندی هستند که با تحلیل رفتار کاربران با شیوه‌های مختلف مانند داده ‏کاوی، اقدام به پیشنهاد مناسب‌ترین کالا برای آنان می‌نمایند. این سیستم‏ها رویکردی هستند که برای مواجهه با مشکلات ناشی از حجم فراوان و رو به رشد اطلاعات ارایه شده‌اند و به یک کاربر کمک می‌کنند تا در میان حجم عظیم اطلاعات، سریع تر به هدف خود یعنی رسیدن به گزینه مفید و مورد علاقه، نزدیک شود در این مقاله مدلی برای افزایش کیفیت پیشنهاددهی در سیستم‏های پیشنهادگر توریسم ارایه می‌گردد. در این مدل با ترکیب ماتریس رتبه‏ دهی کاربران و ماتریس حاصل از اطلاعات شخصی کاربران به یک تابع شباهت جدید دست می‌یابیم که محدوده همسایگی بهتری را برای کاربران مشخص می‌کند و در نتیجه باعث بالا رفتن کیفیت پیشنهاد می‌شود و از طرفی چون تابع شباهت جدید فقط وابسته به ماتریس نرخ گذاری نیست، در مواردی که کاربر به آیتمی نرخ نداده باشد می‌توان شباهت را از طریق ماتریس مشخصات کاربر به‏ دست آورد و مانع از بروز مشکل شروع سرد که یکی از چالش‌های موجود در سیستم‏های پیشنهادگر است شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله اعظم آقایی |


رضا رافع |


مهرگان مهدوی |



نشانی اینترنتی http://jamlu.liau.ac.ir/browse.php?a_code=A-11-1-295&slc_lang=en&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات