این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیق در عملیات در کاربردهای آن، جلد ۱۱، شماره ۱، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی ارایه یک مدل تلفیقی برای تخصیص محصولات به توزیع‏ کنندگان در زنجیره تامین با استفاده از تحلیل پوششی داده‌ها و برنامه‏ریزی آرمانی، مطالعه موردی صنعت خودرو
چکیده فارسی مقاله اخیراً مدیریت زنجیره تأمین و فرآیند انتخاب تأمین‏کنندگان نظر بسیاری از محققان و صاحب نظران را به خود جلب کرده و مقالات و تحقیقات بسیاری در زمینه ارزیابی و انتخاب تأمین‏کنندگان صورت گرفته است. با این وجود موضوع ارزیابی و انتخاب توزیع‏کننده کمتر مورد توجه قرارگرفته است. توزیع‏کننده در زنجیره تأمین نه تنها عامل ارتباط تولید کننده با مصرف‏کننده نهایی محصول یا خدمت بوده بلکه اولین بخشی است که صدای مشتری را شنیده؛ متوجه تغییرات تقاضا می‌شود؛ بنابراین ارزیابی آن‌ها امری ضروری می‌باشد. لذا هدف اولیه این مقاله ارزیابی عملکرد توزیع‏کنندگان در زنجیره تأمین با استفاده از تحلیل پوششی داده‌ها می‌باشد. به این منظور در ابتدا آرمان‌های مربوط و معیارهای موثر در ارزیابی توزیع‏کنندگان شناسایی گردیدند. سپس معیارهای مهم مشخص شدند. در ادامه، با استفاده از روش تحلیل پوششی داده‌ها امتیازات کارآیی توزیع‏کنندگان محاسبه شدند. در نهایت نحوه توزیع محصولات بین توزیع‏کنندگان، با توجه به آرمان‌های موجود و بنابر حداکثر نمودن کارآیی در یک مطالعه موردی در صنعت خودرو به کمک مدل تلفیقی تعیین گردید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد باستانی | mohammad bastani


سعیده کتابی | ketabi s


مهسا قندهاری | mahsa ghandehari



نشانی اینترنتی http://jamlu.liau.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-282&slc_lang=en&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات