این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
تحقیق در عملیات در کاربردهای آن
، جلد ۱۱، شماره ۱، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
ارایه یک مدل تلفیقی برای تخصیص محصولات به توزیع کنندگان در زنجیره تامین با استفاده از تحلیل پوششی دادهها و برنامهریزی آرمانی، مطالعه موردی صنعت خودرو
چکیده فارسی مقاله
اخیراً مدیریت زنجیره تأمین و فرآیند انتخاب تأمینکنندگان نظر بسیاری از محققان و صاحب نظران را به خود جلب کرده و مقالات و تحقیقات بسیاری در زمینه ارزیابی و انتخاب تأمینکنندگان صورت گرفته است. با این وجود موضوع ارزیابی و انتخاب توزیعکننده کمتر مورد توجه قرارگرفته است. توزیعکننده در زنجیره تأمین نه تنها عامل ارتباط تولید کننده با مصرفکننده نهایی محصول یا خدمت بوده بلکه اولین بخشی است که صدای مشتری را شنیده؛ متوجه تغییرات تقاضا میشود؛ بنابراین ارزیابی آنها امری ضروری میباشد. لذا هدف اولیه این مقاله ارزیابی عملکرد توزیعکنندگان در زنجیره تأمین با استفاده از تحلیل پوششی دادهها میباشد. به این منظور در ابتدا آرمانهای مربوط و معیارهای موثر در ارزیابی توزیعکنندگان شناسایی گردیدند. سپس معیارهای مهم مشخص شدند. در ادامه، با استفاده از روش تحلیل پوششی دادهها امتیازات کارآیی توزیعکنندگان محاسبه شدند. در نهایت نحوه توزیع محصولات بین توزیعکنندگان، با توجه به آرمانهای موجود و بنابر حداکثر نمودن کارآیی در یک مطالعه موردی در صنعت خودرو به کمک مدل تلفیقی تعیین گردید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد باستانی | mohammad bastani
سعیده کتابی | ketabi s
مهسا قندهاری | mahsa ghandehari
نشانی اینترنتی
http://jamlu.liau.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-282&slc_lang=en&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات