این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
تحقیق در عملیات در کاربردهای آن
، جلد ۱۰، شماره ۴، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
روشی برای حل مساله جدول برنامه هفتگی مدارس با استفاده از رویکرد تجزیه در برنامهریزی ریاضی
چکیده فارسی مقاله
برنامهریزی مدارس یکی از دغدغههای مدیران و حتی دبیران در ابتدای سال تحصیلی است. در مقالهی حاضر با استفاده از برنامهریزی ریاضی این مساله مدل شده است. به دلیل تعداد بسیار بالای متغیرهای 0 و 1 مساله، یک مساله NP-complete است و مدلسازی عادی چندان عملی نخواهد بود. سه تکه (تجزیه) کردن مساله میتواند راهحل مناسبی برای غلبه براین مشکل باشد. در تکه (فاز) اول این مدل تعیین میشود که هر دبیر در چه روزهایی باید در این مدرسه باشد و در فاز دوم تعیین میشود که دبیر در هر یک از این روزهای تعیین شده چه درسی را باید به چه کلاسی بدهد و در فاز سوم تعیین میشود که این دروس تعیین شده در هر روز برای هر کلاس در چه ساعتی باید توسط دبیر مربوط تدریس شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
جدول زمانی، برنامهریزی صفر و یک، مدلسازی ریاضی، تجزیه
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
امین وحیدی منفرد | amin vahidi monfared
علیرضا علی احمدی | alireza ali ahmadi
نشانی اینترنتی
http://jamlu.liau.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-265&slc_lang=en&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات