این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
تحقیق در عملیات در کاربردهای آن
، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۹-۲۲
عنوان فارسی
کاهش هزینهی تاخیرات ترافیک هوایی با بکارگیری شبکهی جریان پویا با ظرفیت تصادفی
چکیده فارسی مقاله
هدف نهایی کنترل ترافیک هوایی برقراری جریان هواپیمایی کارا با حفظ امنیت عملیات هواپیمایی است. بههرحال هدف اصلی امنیت است که به هیچ وجه نمیتوان آن را نادیده گرفت. تاخیرات ترافیک هوایی زمانی بوجود میآید که تقاضا برای فرود آمدن و یا پرواز کردن از ظرفیت موجود تجاوز کند. اثرات این تاخیرات را میتوان با افزایش ظرفیت یا تعدیل تقاضا کاهش داد. البته افزایش ظرفیت یک راهحل خوب اما اقدامی بلند مدت است که با ساخت فرودگاههای جدید، توسعهی فرودگاههای موجود و روشهای فرود جدید امکانپذیر است. بنابراین، یک تصمیم کوتاه مدت برای کاهش تاخیرات با توجه به امکانات موجود، به یک مدل بهینهسازی تاکتیکی نیاز دارد. در این مقاله چارچوب این مدل را که تعمیمی از مدل شبکه جریان پویا با ظرفیت تصادفی است، ارایه میدهیم.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کنترل ترافیک هوایی، شبکه جریان پویا، برنامهریزی تصادفی
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی ابراهیم نژاد |
سید هادی ناصری | seyed hadi
نشانی اینترنتی
http://jamlu.liau.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-136&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات