این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیق در عملیات در کاربردهای آن، جلد ۶، شماره ۲۰، صفحات ۳۳-۴۷

عنوان فارسی ارایه یک مدل فازی برای اندازه گیری رضایت شغلی اساتید دانشگاه
چکیده فارسی مقاله با وجود اینکه برای اندازه گیری رضایت شغلی مطالعات زیادی انجام گرفته اما در اغلب این مطالعات، سنجه های رضایت شغلی برمبنای نظریات خاص و با کم توجهی به ریشه های اصلی پرورش تئوری ها تعیین شده و نارسایی هایی که مدل های ریاضی وآماری در اندازه گیری «متغیرهای زبانی» دارند، در این اندازه گیری ها نادیده گرفته شده است. با عنایت به موارد فوق، درطرح پژوهشی حاضر سنجه ها و شاخص های رضایت شغلی با استفاده از پارادایم ترکیبی (که در آن تئوری دو عاملی هرزبرگ، سلسله مراتب نیازهای مازلو، مقیاس رضایت شغلی اسپکتر و ترز و نظریه های امید و کامروائی مد نظر قرار گرفته) تعیین شده و متغیرهای اولیه رضایت شغلی در قالب ابعاد، مولفه ها و شاخص ها دسته بندی شده و میزان اهمیت، میزان رضایت و رتبه هرکدام از شاخص های تاثیر گذار در رضایت شغلی محاسبه شده است. با بهره گیری از سیستم های استنتاج فازی و روش استلزام ممدانی و با تابع عضویت مثلثی و با استفاده از نرم افزارMatlab ، «مدلی سه مرحله ای» برای تحلیل ابعاد، مولفه ها وشاخص های رضایت شغلی اساتید طراحی و ارایه گردیده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مختاری میکائیل | مختاری میکائیل
گروه ریاضی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد شهرری


مختاری میکائیل | مختاری میکائیل
گروه ریاضی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد شهرری


حسین زاده لطفی فرهاد | hossein zadeh lotfi farhad


وحیدی علیرضا | vahidi alireza



نشانی اینترنتی http://jamlu.liau.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-104&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله دریافت فایل مقاله
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات