این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
جاده
، جلد ۲۷، شماره ۹۸، صفحات ۲۹-۳۶
عنوان فارسی
ارزیابی مکانیکی مدل روسازی تراموای مدفون شده در خیابانهای شهری
چکیده فارسی مقاله
با توجه به توسعه روز افزون زندگی شهری و افزایش ترافیک، مصرف سوخت بالا و اتلاف وقت شهروندان،استفادهازروشهاییکهکاراییتسهیلاتحملونقلموجود راافزایشمیدهدضروریبهنظر میرسد. هدف از این تحقیق، تحلیل و ارزیابی روسازی تراموای مدفون شده در روسازی آسفالتی شبیه سازی شده با استفاده از مدل اجزای محدود ساخته شده در نرم افزار ABAQUS میباشد. مشخصات مدل ساخته شده شامل 200 میلیمتر آسفالت برای ضخامت با پهنای 140 میلیمتر و ارتفاع 100 میلیمتر میباشد. برای این منظور اثر بارهای تک و همزمان بار افقی و عمودی بر روی سیستم اعمال شد و نتایج کامل خروجی از جمله معیارهای تنش فون مایسزو تغییر شکلها مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج بدست آمده از این تحقیق حاکی از این موضوع است که تنش در بارگذاری یکطرفه بحرانی تر از حالت دوطرفه میباشد و بیشترین تنش و کرنش نیز در قسمت داخلی مابین دو ریل اتفاق می افتد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تراموای، روسازی، آباکوس،
عنوان انگلیسی
Mechanical Evaluation of Tramway Pavement Model Buried in Urban Streets
چکیده انگلیسی مقاله
Given the increasing urban life, air pollution and increased vehicle traffic, high fuel consumption and wasting of citizens' time, it is necessary to use methods that increase the efficiency of existing transportation facilities. The purpose of this research is to analyze and evaluate the tramway pavement buried in simulated asphalt pavement using a finite element model constructed in ABAQUS software. The specification of the model is made up of 200 mm asphalt for thickness of 140 mm and a height of 100 mm. For this purpose, the effects of single and simultaneous loads of horizontal and vertical load on the system were applied, and the results of the output, including von Meyss stress and deformation measures, were evaluated. The results of this study indicate that stress in one-way loading is more critical than the two-way mode, with the highest stress and strain occurring in the interior of the two rails.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Tramway, Pavement, Abaqus
نویسندگان مقاله
علی عبدی کردانی |
عمران، فنی مهندسی، امام خمینی (ره)، قزوین، ایران
نادر میرزا گل گنجی |
دانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات شاهرود، ایران
فرشاد قطب |
دانشجوی دکترا، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین، ایران
نشانی اینترنتی
http://road.bhrc.ac.ir/article_88954_cb9e85637b07f5a1bfd65addf08e82a3.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/741/article-741-1608752.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات