این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
جاده
، جلد ۲۷، شماره ۹۸، صفحات ۳۷-۴۹
عنوان فارسی
عملکرد تقاطعهای هوشمند متصل به سیستم کنترل مرکزی SCATS تحت تأثیر اولویتدهی به خودروهای امدادرسان و ناوگان حملونقل همگانی به کمک سیستم DSRC
چکیده فارسی مقاله
امروزه باتوجه به توسعه زیرساختهای ارتباطی، فرصتی مناسب جهت بهبود شرایط حملونقل شهری با توجه به ساختارهای حملونقل هوشمند فراهم آمده است. کنترل هوشمند تجهیزات و وسایل حملونقلی یکی از جنبههای این قبیل از ساختارهای حملونقل هوشمند تلقی میشود. یکی از مزایای این سیستمها، کنترل هوشمند مرکزی چراغهای راهنمایی در جهت اولویتدهی به خودروهای امدادرسان و ناوگان حملونقل همگانی است که موجب تسریع عملیات امدادرسانی و افزایش مطلوبیت استفاده از حملونقل همگانی برای شهروندان میشود.از سویی دیگر، فناوری نوین ارتباطات خودرویی در قالب امواج اختصاصی برد کوتاه (DSRC) برقراری ارتباطات خودروها با یکدیگر (V2V) و با تجهیزات کنار مسیر (V2I) را امکانپذیر ساخته است. از تلفیق این فناوری با سیستم کنترل مرکزی هوشمند چراغهای راهنمایی، امکان تخصیص زمان سبز در هنگام عبور خودروهای امدادرسان و ناوگان حملونقل همگانی از تقاطعات هوشمند و تمدید آن تا زمان عبور از تقاطع وجود دارد. هرچند این اولویتدهی موجب تأخیر در تخلیه بار ترافیکی سایر رویکردها میشود. این مقاله به بررسی میزان تأخیر و توقف در رویکردهای اصلی و فرعی تقاطع نلسون ماندلا-حقانی در زمان عبور خودروهای آتشنشانی و همچنین میزان حجم عبوری از تقاطع اشرفی - مرزداران در زمان عبور اتوبوسهای BRT. با اخذ اولویت عبور به کمک DSRC پرداخته است. آمار حجم عبوری از هر یک از رویکردهای تقاطع محاسبه و میزان تأخیر با پارامترهای محاسبهشده توسط سیستم کنترل مرکزی SCATS ارزیابیشده است. نتایج بهدستآمده از مقایسه زمان تأخیر و توقف نشاندهنده آن است که با حضور خودرو امدادرسان و BRT در مسیرهای موردبررسی و تمدید زمان سبز در آن محورها امکان عبور خودروهای ویژه فراهمشده اما این امر باعث تأخیر در تخلیه بار ترافیکی سایر رویکردهای تقاطع میشود. البته با توجه به اهمیت بالای عبور بهموقع خودروهای امدادرسان و اتوبوسهای BRT، تأخیر ایجادشده در سایر رویکردها در سیکلهای زمانی بعد توسط سیستم کنترل مرکزی هوشمند قابل جبران خواهد بود. لذا این امر باید بهسرعت صورت پذیرد تا از تحمیل تأخیر ایجاد شده به سایر محورهای شبکه جلوگیری کند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Role of DSRC in Giving Priority to Emergency Vehicles and BRT at Intelligent Intersections
چکیده انگلیسی مقاله
Nowadays, due to the development of communication infrastructure, there is an opportunity to improve the level of service (LOS) with regard to the intelligent transportation system (ITS). One of the benefits of these systems is the intelligent control of traffic lights in order to prioritize the emergency vehicles and the transit, which accelerates the relief operation and increases the utility of public transportation for citizens. On the other hand, the new DSRC automotive communications technology enables V2V communication with off-road equipment (V2I). Combining this technology with the control system, the signals allow allocation of green time and extend it until crossing the intersection. However, this priority causes a delay in the evacuation of traffic for other approaches. This paper examines the amount of delay and stops at the intersections of Mandela-Haghani for firefighting vehicles, and Ashraf-Marzdaran for BRT by using DSRC. The delay is evaluated by the calculated parameters of SCATS as an intelligent central control system. The results obtained from the comparison of the delay and the stops indicate that the presence of the emergency vehicle and the BRT have extended by the green time on those approaches allowed the passing of special vehicles.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حمید میرزاحسین |
گروه عمران - برنامه ریزی حمل و نقل، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)
سپیده عکاسی |
دانش آموخته کارشناسی ارشد، شرکت کنترل ترافیک تهران، تهران، ایران
وحید نوفرستی |
دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، قزوین، ایران
مسعود شکیبایی فر |
دانش آموخته دکتری، گروه مهندسی و برنامهریزی حملونقل، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
http://road.bhrc.ac.ir/article_88957_81f24beda366c8ff9a5bd3ada549b194.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/741/article-741-1608753.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات