این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
سیاستگذاری عمومی، جلد ۵، شماره ۱، صفحات ۹-۳۵

عنوان فارسی طراحی مدل خط‌مشی‌گذاری توسعه صنعت کتاب الکترونیک در ایران
چکیده فارسی مقاله هدف اصلی این پژوهش، طراحی مدل خط­مشی‌گذاری توسعه صنعت کتاب الکترونیک است. در این پژوهش، از روش کیفی مبتنی بر نظریه زمینه‌ای استفاده شده است. جامعه آماری صاحب‌نظران حوزه کتاب الکترونیک شامل سیاستگذاران فرهنگی، متخصصان و مدیران صنعت کتاب الکترونیک و حوزه‌های مرتبط با آن می­باشد که با نمونه‌گیری به روش گلوله برفی از آنان مصاحبه به عمل آمده­ است. از مصاحبه دوازدهم، تکرار در داده‌ها تشخیص داده شد ولی به منظور اطمینان بیشتر با شانزده نفر مصاحبه انجام شد. از طریق کدگذاری باز، بیش از 508 مفهوم شناسایی گشت که در نهایت 69 مفهوم اشباع شده ساخته شد و در کدگذاری محوری در 19 مقوله فرعی طبقه‌بندی گشتند. در مرحله کدگذاری گزینشی، «نظام مدیریت محتوا» به عنوان مقوله محوری انتخاب شد. «آگاه‌سازی و ترویج کتابخوانی الکترونیک»، «اصلاح، شفاف‌سازی، اجرا و نظارت بر قوانین»، «مشارکت مردمی» و «استفاده از فناوری برای توسعه» نیز به عنوان راهبردها تعیین و در نهایت مدل خط­مشی‌گذاری توسعه کتاب الکترونیک در ایران طراحی گشت.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Designing a Model for Policy Making in Developing E-book Industry in Iran
چکیده انگلیسی مقاله The main purpose of this paper is designing a model for policy making in developing e-book industry. In this research, a qualitative approach based on grounded theory is applied. The statistical population of the pundits in this field includes the cultural policy makers, the experts and managers in electronic book industry and the connected fields who were interviewed via snowball sampling. From the twelfth interview on, a repetition in data was noticed, i.e. no new concept was identified, however, in order to achieve the necessary accuracy and certainty, sixteen people were interviewed. On the basis of findings, 508 concepts were identified, modified into 69 saturated concepts, and finally categorized into 19 subcategories in axial coding. The most important factor in a policy making model and specifically this field in Iran, is the content management system.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی اکبر فرهنگی |
استاد مدیریت دولتی دانشگاه تهران

سید مهدی شریفی |
استادیار مدیریت رسانه پردیس البرز دانشگاه تهران

وجه الله قربانی زاده |
دانشیار مدیریت دولتی دانشگاه علامه طباطبایی

قاسم صفایی‌نژاد |
دانشجوی دکتری مدیریت رسانه پردیس البرز دانشگاه تهران


نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات