این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مطالعات رفتار سازمانی
، جلد ۸، شماره ۱، صفحات ۷۵-۱۰۰
عنوان فارسی
واکاوی ابعاد کیفیت روابط مدیر-کارمند در سازمان های دولتی ایران: طراحی یک سنجه پژوهشی
چکیده فارسی مقاله
یکی از چالش های سازمان های دولتی در ایران، عدم مطلوبیت در دستیابی به عملکرد مورد انتظار می باشد. این ضعف عملکرد علت های متفاوتی می تواند داشته باشد. از جمله آن موارد روابط میان مدیر و کارمند است. پیرامون روابط میان مدیر و کارمند، نظریات گوناگونی وجود دارد اما اینگونه به نظر می رسد از کیفیت این رابطه و شاخص های آن در سازمان های دولتی کمتر بحث شده است. هدف غایی پژوهش واکاوای ابعاد کیفیت روابط مدیر-کارمند و ارائه سنجه کیفیت این رابطه است. پژوهش صبغه کیفی دارد. بنابراین با استفاده از روش تحلیل مضمون کدهای اولیه شناسایی و متعاقب آن مضامین فرعی و اصلی مفهوم پژوهش دسته بندی گردید. پرسش شوندگان از میان مدیران و کارکنان سازمان های دولتی در ایران می باشند که با استفاده از روش های نمونه گیری هدفمند قضاوتی و گلوله برفی و ابزار مصاحبه، داده های پژوهش جمع آوری و این امر تا اشباع نظری ادامه یافت. دادههای حاصل از مصاحبهها با استفاده از نرم افزار MAXQDA تحلیل شد. در نتیجه تحلیل دادهها، 42 تم، 13 مضمون فرعی و 5 مضمون اصلی شناسایی و در نهایت سنجه پژوهشی کیفیت رابطه مدیر و کارمند ارائه گردید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رابطه مدیر-کارمند، ارتباطات، کیفیت رابطه، سنجه پژوهشی،
عنوان انگلیسی
Exploring Quality Dimensions of Manager-Employee Relations in Iranian Governmental Organizations: Designing of a Research Measure
چکیده انگلیسی مقاله
One of the challenges facing public organization in Iran is the lack of desirability in achieving expected performance. This performance weakness can have different causes. Among those are relations between the manager and the employee. There are various opinions about the relationship between the manager and the employee, but it seems that the quality of this relationship and its indicators in public organization is less discussed. The final purpose of the research is to examine the dimensions of the quality of the relationship between the manager and the employee and provide a measure of the quality of this relationship. The method is qualitative research. Therefore, using the method of theme analysis, the initial codes were identified and subsequently the subsidiary and main themes of the research concept were classified. The questioners are among the directors and staff of public organization in Iran who collected research data using surveyed and snowball sampling methods and interviewing tools, and this continued to theoretical saturation. Data were analyzed using MAXQDA software. As a result of the data analysis, 42 themes, 13 sub themes and 5 main themes were identified and finally, the research quality indicators of the relationship between manager and employee were presented.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حمیدرضا قاسمی بنابری |
دانشگاه تربیت مدرس
لطف اله فروزنده دهکردی |
دانشگاه تربیت مدرس
حسن دانایی فرد |
استاد دانشگاه تربیت مدرس
احمد خائف الهی |
دانشیار، دانشگاه تربیت مدرس
نشانی اینترنتی
http://obs.sinaweb.net/article_35602_31ca876a601b8eeeef26ac56462f8a13.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1159/article-1159-1619690.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات