این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات رفتار سازمانی، جلد ۸، شماره ۱، صفحات ۱۰۱-۱۳۵

عنوان فارسی درک ارزش ها در خدمات عمومی: ارزش های مدیران در سازمان های دولتی
چکیده فارسی مقاله پژوهش‌حاضر باهدف ارائه‌ی‌الگوی سنجش ارزش‌های‌مدیران‌دولتی در دستگاه‌های‌اجرائی‌استان‌مازندران انجام‌شده است. روش‌پژوهش ازلحاظ هدف، کاربردی-توسعه ای است. دراین پژوهش کارکنان دستگاه‌های‌اجرائی‌استان به‌عنوان جامعه‌آماری انتخاب و براساس فرمول‌کوکران، 248 نفر نمونه تعیین‌شده‌اند. پژوهش در دو مرحله به‌اجرا درآمده است؛ در گام اول شناسایی ابعاد و مؤلفه‌های مدل از طریق بررسی ادبیات‌نظری و مصاحبه با کارشناسان و با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند انجام شد، که بر اساس نظرات کارشناسان، درنهایت 9 بُعد و 27 گویه برای طراحی‌مدل استخراج گردید. در مرحله‌ی دوم نیز برای اعتبارسنجی مؤلفه‌های شناسایی‌شده، از روش تحلیل‌عاملی-تائیدی و ابزار پرسشنامه استفاده گردید. داده‌ها با روش‌تحلیل معادلات‌‌ساختاری و فنون آمار توصیفی تحلیل‌شده‌اند‌. یافته‌های‌پژوهش با استفاده از معادلات‌ساختاری نشان داد، همه گویه‌ها، به‌عنوان سازه معتبر در ارزش‌های‌مدیران‌دولتی هستند، یعنی مقدار میانگین واریانس استخراج‌شده (AVE) برای همه‌ی گویه‌ها بیشتر از 50/0 بود. مدل نهایی‌پژوهش هم با شاخص‌های‌برازش (071/0=RMSEA، 022/0=RMR، 97/0=NFI و 96/0=GFI) مورد تأیید قرار گرفت. از طرفی نیز سطح‌میانگین ارزش‌های‌مدیران‌دولتی و شاخص‌های آن (به استثنای ارزش فداکاری) در نمونه‌ی‌آماری از میانگین درنظرگرفته‌شده بیشتر بوده است، ارزش‌های‌اجتماعی تأثیر معنی‌داری بر ارزش‌های‌فردی‌مدیران‌دولتی دارد، و وجود رابطه‌ی‌علّی میان آن‌ها تأیید شده‌است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارزش خدمات عمومی، ارزش‌های مدیران دولتی، سازمان‌های دولتی،

عنوان انگلیسی Understanding Values in Public Services: The Values of Administrators in Public Organizations
چکیده انگلیسی مقاله The present study is conducted to represent a model for measuring the values of public administrators in Mazandaran province's executive agencies. Method of the research, in terms of purpose, is a applied-developmental method. In this study, statistical population consists of the employees of Mazandaran executive agencies. On the basis of Cochran's formula, 248 employees are selected as a sample. Study is conducted in two stages. In the first stage, the model's dimensions and components recognized by means of literature review and interview with experts through purposive sampling method. Eventually, on the basis of experts' opinions, 9 dimensions and 27 items extracted to design the model. In the second stage, the validated factor analysis and the questionnaire were used to validate the recognized components. Data was analyzed by Structural Equations Model and descriptive statistics techniques. Research results, based on structural equations, showed that all items as constructs are validated in the values of public administrators; i.e. the value of Average Value Extracted (AVE) for all items were more than 0.50. Also, the final model is supported by fit indices (RMSEA=0.071; RMR=0.022; NFI=0.97, and GFI=0.96). The average level of the values of public administrators and its indicators (with the exception of Sacrifice value) in the statistical sample was more than the considered average. The social values of public administrators had a significant influence on the personal values of public administrators, and the existence of a causal relationship among them is supported.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حمزه صمدی میارکلائی |
دانش آموخته دکتری، گروه مدیرت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران

ابوالحسن فقیهی |
استاد ، گروه مدیریت دولتی ، واحد علوم و تحقیقات ، دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران ، ایران

کرم اله دانش فرد |
استاد، گروه مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران


نشانی اینترنتی http://obs.sinaweb.net/article_35597_72e2a6d8ced70bea1471d401f31f5360.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1159/article-1159-1619691.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات