این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۱۲، شماره ۱، صفحات ۱-۱۹
عنوان فارسی
واکاوی استراتژیهای بازگشت در کسبوکارهای کوچک و متوسط فناورانه
چکیده فارسی مقاله
از آنجا که بسیاری از کسبوکارها به دلایل مختلف درونی و محیطی با اُفول مواجه میشوند، مبحث استراتژیهای بازگشت در ادبیات کسبوکار از اهمیت ویژهای برخوردار است. استراتژیهای بازگشت، آن دسته از استراتژیهایی هستند که سازمان را برای مواجهه با شرایط اُفول و خروج از آن آماده میسازند. در این مقاله هدف، شناسایی استراتژیهای بازگشت در کسبوکارهای کوچک و متوسط فناورانه است. شیوه انجام پژوهش از منظر هدف، کاربردی و برحسب گردآوری دادهها، کیفی با رویکرد موردپژوهی چندگانه است. جامعه آماری نیز متشکل از کسبوکارهای کوچک و متوسط تثبیت شده فناورانه در شهرستان تهران است. دادههای موردنیاز با استفاده از ابزار مصاحبه عمیق واقعهمحور با مدیران 7 کسبوکار کوچک و متوسط فناورانه که دچار اُفول شدهاند، جمعآوری و تحلیل شده است. نتایج تحلیل دادههای کیفی نشان میدهد، استراتژیهای بازگشت در دو دسته کلی محتوامحور و فرایندمحور و در پنج طبقه محوری مستحکمسازی دارایی و هزینه، تمرکز بر فعالیتهای کلیدی، رشد و بازیابی، تغییر ساختار سازمانی و تغییر فرهنگ و رهبری دستهبندی میشوند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Exploring turnaround strategies in high-tech SMEs
چکیده انگلیسی مقاله
Since most of the businesses face the organizational decline due to internal and environmental causes, the concept of turnaround strategies is one of the important concerns among business scholars and practitioners. Turnaround strategies are those which prepare the organization for facing the decline situation. Decline means, deterioration of organizations performance and resources in a specific period of time. In this article, we seek to explore different turnaround strategies among high-tech SMEs. We used a qualitative approach to address the articles main question. The sample was driven by high-tech SMEs which have experienced decline situation in their organizational life cycle. The survey data was gathered by depth interviews with 7 cases. The result shows that turnaround strategies can be divided into two main categories: Content-Oriented and Process Oriented. These strategies include Cost/Asset Retrenchment, Focusing on main activities, Growth and Recovery, Change in Organizational Structure and Change in Culture and Leadership.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نرگس ایمانی پور |
دانشیار گروه کسب و کار، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
علیرضا جهاندیده |
کارشناسی ارشد کارآفرینی دانشگاه تهران
علی داوری |
استادیار گروه کسب و کار، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران ، ایران
نشانی اینترنتی
https://jed.ut.ac.ir/article_71587_715a4319209f7bd5d259c98879f443f8.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-1624782.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات