این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۱۲، شماره ۱، صفحات ۲۱-۴۰

عنوان فارسی شناسایی عوامل پیش‌برنده استفاده از تأمین‌ مالی‌ جمعی توسط کارآفرینان (مورد مطالعه: صنعت گردشگری)
چکیده فارسی مقاله تأمین مالی جمعی روشی نوین برای کارآفرینان به‌منظور تأمین مالی، تحقق و پیشبرد ایده‌ها و پروژه‌های کارآفرینانه آن‌ها است و امکان جمع‏آوری منابع مالی از عموم را برای آن‌ها فراهم می‏سازد. در پژوهش حاضر سعی بر آن است تا با تمرکز بر جویندگان سرمایه، عوامل پیش‏برنده‌ استفاده از تأمین ‌مالی‌ جمعی توسط کارآفرینان در صنعت گردشگری شناسایی شوند. این پژوهش، کیفی و از نوع تجزیه و تحلیل تم است. داده‌ها از طریق مصاحبه‌های نیمه‏ساختاریافته با 22 نفر از مدیران و کارشناسان شرکت‌های خدمات گردشگری/مسافرتی شهر تهران و کارشناسان بخش گردشگری سازمان میراث فرهنگی که در زمینه تأمین مالی دانش و تجربه داشتند، با به‌کارگیری تکنیک گلوله‌برفی گردآوری شد و با استفاده از کُدگذاری باز و محوری مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت. با توجه به نتایج به‌دست آمده، عوامل پیش‌برنده استفاده از تأمین مالی جمعی از دیدگاه جویندگان سرمایه را می‌توان در قالب شش محور مجزا طبقه‌بندی نمود که عبارتند از: عوامل مرتبط با جویندگان سرمایه، عوامل مرتبط با تأمین‌کنندگان سرمایه، عوامل مرتبط با پلتفرم، عوامل مرتبط با پروژه و ایده، عوامل مرتبط با روش تأمین مالی جمعی و عوامل مرتبط با محیط و زمینه. هر یک از این محورها خود شامل مقولات و زیرمقولاتی هستند که در این پژوهش به آن‌ها پرداخته شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Identifying drivers of Using Crowdfunding by Entrepreneurs (The Case of Tourism Industry)
چکیده انگلیسی مقاله Crowdfunding is a new way for entrepreneurs to fund-raise, implement, and promote their entrepreneurial ideas and projects, and gives them a means to collect their financial resources from crowd. This study attempts to identify drivers of using crowdfunding by entrepreneurs in the tourism industry. The data for this qualitative (thematic analysis) research were collected through semi-structured interviews with 22 managers and experts with fundraising knowledge and experience from tourism/travel agencies in Tehran and experts from the tourism sector of the Cultural Heritage Organization. The snowball sampling technique was applied. The data were analyzed using open and axial coding. According to the results, drivers of using crowdfunding by the entrepreneurs were classified into six factors including the factors related to the capital seekers, to the capital providers, the platform, the projects and ideas, the method of crowdfunding and the context and environment. Furthermore, this study explored the dimensions of each crowdfunding driving factors that are discussed in this study.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله هستی چیت سازان |
استادیار دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران

ساره کولجی |
دانشجوی کارشناسی ارشد کارآفرینی، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران

افسانه باقری |
دانشیار دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://jed.ut.ac.ir/article_71588_a12e4c4db592a56a4fed9730d68c185a.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-1624783.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات