این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۱۲، شماره ۱، صفحات ۱۲۱-۱۴۰
عنوان فارسی
طراحی مدل بازاریابی کارآفرینانه استراتژیک در صنعت ساختمان با رویکرد آمیخته
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش حاضر، طراحی مدل بازاریابی کارآفرینانه استراتژیک در صنعت ساختمان با رویکرد آمیخته اکتشافی در شرکتهای ساختمانی شمال کشور (استانهای گلستان، مازندران و گیلان) است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی-توسعهای، از نظر ماهیت، اکتشافی و از نظر روش گردآوری دادهها، آمیخته-اکتشافی است. در بخش کیفی پژوهش، تیم مشارکتکننده شامل خبرگان دانشگاهی و مدیران شرکتهای ساختمانی، بهشیوه غیرتصافی (هدفمند) و روش گلولهبرفی به تعداد 30 نفر انتخاب شدند. جامعه آماری در بخش کمّی شامل 252 شرکت ساختمانی شمال کشور با رتبههای 4 و 5 و 180 حجم نمونه به به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای برآورد شد. در بخش کیفی، اطلاعات گردآوری شده با استفاده از نرمافزار Nvivo نسخه8 تحلیل و در قالب مدل مفهومی دادهبنیاد تدوین شد. در آزمون مدل، ابتدا فرضیههای پژوهش تدوین شده و سپس با روش تحلیل مسیر و استفاده از نرمافزارهای SPSS نسخه25 و Smart-PLS نسخه2/3 صورت مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج مرحله کمّی نشان داد، شرایط علّی اثرگذار بر بازاریابی کارآفرینانه استراتژیک شامل قابلیت ارتباطی، قابلیت سازمانی، استراتژی سازمان، حمایت مدیریت و سازمان و سیستمهای سازمانی است. شرایط مداخلهگر شامل رابطهمداری، قابلیت محیطی و حاکمیت شرکتی، و شرایط زمینهای نیز شامل تفکر سیستمی، بهکارگیری فناوری و فرهنگ سازمانی است. همچنین راهبردهای ارائه شده شامل مدیریت سرمایه فکری، همراستایی استراتژیک و دانشافزایی برای بهبود عملکرد راهبردی، تاکتیکی و کارایی شرکت بهعنوان پیامدهای بازاریابی کارآفرینانه استراتژیک شناخته میشود
کلیدواژههای فارسی مقاله
بازاریابی کارآفرینانه استراتژیک، صنعت ساختمان، رویکرد آمیخته،
عنوان انگلیسی
design strategic entrepreneural marketing model in building industry with exploratory Mixed approach
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study wad to design strategic entrepreneural marketing model in building industry with exploratory hybrid approach in construction companies in the north of Iran (Golestan, Mazandaran, Guilan provinces). The present research is applied-developmental in terms of the purpose, and is explanatory regarding nature. In terms of collecting data, it is a descriptive-survey with exploratory blended approach in which the qualitative approach is base on theory of data base. In the qualitative part of the research, the participant team included academic experts and executives of construction companies in a non selective (targeted) way and a snowball method of 30 people. The statistical population in the quantitative part of the research included construction companies in the north of the country with grade 4 and 5. In the qualitative section, the collected data was analyzed using the Nvivo software and formulated in the form of conceptual data base model. In the model test, the research hypotheses were formulated and confirmed by factor analysis and path analysis methods using SPSS and PLS software. The results of the quantitative phase indicated that the causal conditions affecting strategic entrepreneurial marketing include communication capabilities, organizational capability, organizational strategy, management support and organization and organizational systems. Interventive conditions include interrelationship, environmental capability, corporate governance, and ground conditions include system thinking, using technology and organizational culture.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
شهرام کوسه غراوی |
دانشجوی دکترای کارآفرینی، گروه کارآفرینی، واحد علی آبادکتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آبادکتول، ایران
سعید صفاریان همدانی |
استادیار گروه کارآفرینی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
نشانی اینترنتی
https://jed.ut.ac.ir/article_71592_ed2f1be596d17373903151507b621745.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-1624786.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات