این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
اندیشه آماد
، جلد ۱۳۹۵، شماره ۵۶، صفحات ۱۳-۳۱
عنوان فارسی
الگوی کارسنجی و زمانسنجی برای بهبود عملکرد مستمر در مشاغل اداری ناجا
چکیده فارسی مقاله
نیروی انتظامی به مثابه سازمانی انسانمحور و مؤثر در سطح جامعه مطرح است. این سازمان به منظور افزایش رضایتمندی جامعه و اثربخش شدن خدمات باید، متناسب با محیط، فرایند کاری خود را تغییر دهد و آن را بهبود بخشد. از طرفی کارسنجی و زمانسنجی زمینه مناسب برای کشف نقاط قوت و زمینههای بهبود فرایند را ایجاد و با تعیین برنامههای اجرایی به تعالی و بهبود در سازمان کمک میکند. در این مقاله به دنبال معرفی الگوی کارسنجی و زمانسنجی به منظور بهبود عملکرد در مشاغل اداری ناجا هستیم. پس نوع پژوهش کاربردی است. برای گردآوری دادههای پژوهش از تلفیق مطالعه اسنادی و بررسی میدانی استفاده میشود. بنابراین این پژوهش پژوهشی کمّی و کیفی است. برای بررسی پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید. پنجاه نفر انتخاب شدند و از این افراد 43 پرسشنامه تکمیلشده به میزان 91/0 به دست آمد که نشاندهنده سطحی مطلوب از پایایی است. پس از بررسی مبانی تحقیق و نیز مصاحبه با افراد خبره، الگوی کارسنجی و زمانسنجی هشت مرحلهای به طور حلقوی عرضه شد. برای تثبیت الگو سه موقعیت شغلی از معاونت نیروی انسانی به دلیل ازدحام و همچنین حجم کاری زیاد به مثابه نمونه انتخاب شد. این سه موقعیت شامل هفت نفر بود و نوزده فرایند را این هفت نفر انجام میدادند. تحلیل و بررسی این مشاغل نشان داد که، در صورت استانداردسازی فرایند کاری و نیز حذف دوبارهکاری، متوسط بیکاری غیر مجاز به ازای هر فرد حداقل 6600 دقیقه در ماه میشود. بنابراین این مشاغل، برای اجرای مأموریت، نیازی به نیروی انسانی جدید ندارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
نیروی انتظامی به مثابه سازمانی انسانمحور و مؤثر در سطح جامعه مطرح است. این سازمان به منظور افزایش رضایتمندی جامعه و اثربخش شدن خدمات باید، متناسب با محیط، فرایند کاری خود را تغییر دهد و آن را بهبود بخشد. از طرفی کارسنجی و زمانسنجی زمینة مناسب برای کشف نقاط قوت و زمینههای بهبود فرایند را ایجاد و با تعیین برنامههای اجرایی به تعالی و بهبود در سازمان کمک میکند. در این مقاله به دنبال معرفی الگوی کارسنجی و زمانسنجی به منظور بهبود عملکرد در مشاغل اداری ناجا هستیم. پس نوع پژوهش کاربردی است. برای گردآوری دادههای پژوهش از تلفیق مطالعة اسنادی و بررسی میدانی استفاده میشود. بنابراین این پژوهش پژوهشی کمّی و کیفی است. برای بررسی پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید. پنجاه نفر انتخاب شدند و از این افراد 43 پرسشنامة تکمیلشده به میزان 91/0 به دست آمد که نشاندهندة سطحی مطلوب از پایایی است. پس از بررسی مبانی تحقیق و نیز مصاحبه با افراد خبره، الگوی کارسنجی و زمانسنجی هشت مرحلهای به طور حلقوی عرضه شد. برای تثبیت الگو سه موقعیت شغلی از معاونت نیروی انسانی به دلیل ازدحام و همچنین حجم کاری زیاد به مثابه نمونه انتخاب شد. این سه موقعیت شامل هفت نفر بود و نوزده فرایند را این هفت نفر انجام میدادند. تحلیل و بررسی این مشاغل نشان داد که، در صورت استانداردسازی فرایند کاری و نیز حذف دوبارهکاری، متوسط بیکاری غیر مجاز به ازای هر فرد حداقل 6600 دقیقه در ماه میشود. بنابراین این مشاغل، برای اجرای مأموریت، نیازی به نیروی انسانی جدید ندارند.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
امیر تربتی |
سعید احمدوند |
نشانی اینترنتی
http://pod1.jrl.police.ir/article_9581_9905ddfdc0eb87e28849902f0ce8ef29.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات