این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
اندیشه آماد
، جلد ۱۳۹۴، شماره ۵۲، صفحات ۱۱-۳۰
عنوان فارسی
ویژگیهای مورد نیاز مدیران ناجا به منظور تعالی سازمانی و رتبهبندی ویژگیها با استفاده از روش تاپسیس
چکیده فارسی مقاله
هدف از این پژوهش رتبهبندی تأثیر ویژگیهای مورد نیاز مدیران بر مدیریت کیفیت و معیارهای تعالی سازمانی در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و طراحی و عرضه الگوی مورد نیاز برای آن است. این پژوهش از بُعد هدفْ کاربردی و از نظر گردآوری دادهها پیمایشی است. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه محققساخته است؛ برای تأیید اعتبار آن از روش محتوایی با بهرهمندی از نظر استادان مدیریت و برای تعیین پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است که مقدار آن 86/0 برآورد شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها، از نرمافزار آماری اس.پی.اس.اس. در دو سطح توصیفی و استنباطی استفاده شد. در سطح آمار توصیفی، از فراوانی، درصد فراوانی، میانگین، واریانس و انحراف معیار استفاده شده است. در سطح آمار استنباطی، نظر به اینکه استفاده از آزمون پارامتریک مستلزم اطمینان از نرمال بودن توزیع دادههاست، ابتدا آزمون اجرا شد و پس از آن برای تجزیه و تحلیل دادهها با توجه به مؤلفههای بررسیشده از آزمون تی تک نمونهای و برای رتبهبندی ویژگیهای مدیران از روش تاپسیس استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان داد که همه ویژگیهای مدیران (مدیریتی، شخصیتی، رفتاری، ارزشی و بینشی) بر مدیریت کیفیت و تعالی سازمانی در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مؤثر است. همچنین در رتبهبندی این عوامل با استفاده از روش تاپسیس مشخص شد که ویژگیهای «ارزشی و بینشی» بیشترین و ویژگیهای «رفتاری» کمترین تأثیر را در مدیریت کیفیت و تعالی سازمانی ناجا دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
هدف از این پژوهش رتبهبندی تأثیر ویژگیهای مورد نیاز مدیران بر مدیریت کیفیت و معیارهای تعالی سازمانی در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و طراحی و عرضة الگوی مورد نیاز برای آن است. این پژوهش از بُعد هدفْ کاربردی و از نظر گردآوری دادهها پیمایشی است. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامة محققساخته است؛ برای تأیید اعتبار آن از روش محتوایی با بهرهمندی از نظر استادان مدیریت و برای تعیین پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است که مقدار آن 86/0 برآورد شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها، از نرمافزار آماری اس.پی.اس.اس. در دو سطح توصیفی و استنباطی استفاده شد. در سطح آمار توصیفی، از فراوانی، درصد فراوانی، میانگین، واریانس و انحراف معیار استفاده شده است. در سطح آمار استنباطی، نظر به اینکه استفاده از آزمون پارامتریک مستلزم اطمینان از نرمال بودن توزیع دادههاست، ابتدا آزمون اجرا شد و پس از آن برای تجزیه و تحلیل دادهها با توجه به مؤلفههای بررسیشده از آزمون تی تک نمونهای و برای رتبهبندی ویژگیهای مدیران از روش تاپسیس استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان داد که همة ویژگیهای مدیران (مدیریتی، شخصیتی، رفتاری، ارزشی و بینشی) بر مدیریت کیفیت و تعالی سازمانی در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مؤثر است. همچنین در رتبهبندی این عوامل با استفاده از روش تاپسیس مشخص شد که ویژگیهای «ارزشی و بینشی» بیشترین و ویژگیهای «رفتاری» کمترین تأثیر را در مدیریت کیفیت و تعالی سازمانی ناجا دارد.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمدعلی عامری |
شاغل رسمی
نشانی اینترنتی
http://pod1.jrl.police.ir/article_9552_e692e449418baf02ebe6fbd0d713824b.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات