این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
اندیشه آماد
، جلد ۱۳۹۱، شماره ۴۳، صفحات ۱۰۷-۱۳۶
عنوان فارسی
الگوی تلفیقی نظام آراستگی محیط کار و الگوی تعالی برای بهبود عملکرد مستمر در سازمانها
چکیده فارسی مقاله
نظم و ترتیب و ایمنی از مهمترین عوامل دستیابی به موفقیت در سازمانهاست. نقش نظم و ترتیب به گونهای است که در تمامی الگوها و استانداردهای مدیریتی و تعالی سازمانی در نظر قرار گرفته است. با توجه به منافع نظم و انضباط، سازمانهای سرآمد اقدامات جدی و مؤثری در این باره انجام دادهاند. امروزه اجرا و بومیسازی الگوهای تعالی در سازمانها به طور چشمگیری باعث افزایش توانایی حوزههای مختلف در سازمانها شده است. افزایش بهرهوری و تعالی سازمانی از جمله مفاهیمی است که همواره تمامی سازمانها به دنبال آن بوده و در هر مرحله از تاریخ به گونهای آن را بیان نمودهاند. هفتسین از جمله سیستمهایی است که سنگ بنای سایر سیستمهای کیفیت و بهرهوری به شمار میرود. کاهش خطاها، اشتباهات، حوادث و افزایش راندمان کاری، افزایش روحیه و انگیزه کارکنان و عملکرد مدیریت، به دلیل قابل رؤیت شدن مشکلات، کاهش هزینهها و کاهش مصرف انرژی و دوبارهکاریها از آثار اجرای نظام آراستگی است. در این مقاله، با معرفی اصول و مفاهیم نظام آراستگی و همچنین الگوی تعالی، اجزا، ساختار و نیز اهمیت آن، الگویی تلفیقی برای افزایش بهرهوری و نظم در سازمانها معرفی شده است. در این تحقیق روش اجرایی مناسبی برای اجرای نظام آراستگی و الگوی تعالی طرحریزی شده است، تا، ضمن معرفی این الگوها و فنون، چگونگی بهکارگیری و نهادینه کردن آن با توجه به شرایط سازمانها تبیین شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
نظم و ترتیب و ایمنی از مهمترین عوامل دستیابی به موفقیت در سازمانهاست. نقش نظم و ترتیب به گونهای است که در تمامی الگوها و استانداردهای مدیریتی و تعالی سازمانی در نظر قرار گرفته است. با توجه به منافع نظم و انضباط، سازمانهای سرآمد اقدامات جدی و مؤثری در این باره انجام دادهاند. امروزه اجرا و بومیسازی الگوهای تعالی در سازمانها به طور چشمگیری باعث افزایش توانایی حوزههای مختلف در سازمانها شده است. افزایش بهرهوری و تعالی سازمانی از جملة مفاهیمی است که همواره تمامی سازمانها به دنبال آن بوده و در هر مرحله از تاریخ به گونهای آن را بیان نمودهاند. هفتسین از جملة سیستمهایی است که سنگ بنای سایر سیستمهای کیفیت و بهرهوری به شمار میرود. کاهش خطاها، اشتباهات، حوادث و افزایش راندمان کاری، افزایش روحیه و انگیزة کارکنان و عملکرد مدیریت، به دلیل قابل رؤیت شدن مشکلات، کاهش هزینهها و کاهش مصرف انرژی و دوبارهکاریها از آثار اجرای نظام آراستگی است. در این مقاله، با معرفی اصول و مفاهیم نظام آراستگی و همچنین الگوی تعالی، اجزا، ساختار و نیز اهمیت آن، الگویی تلفیقی برای افزایش بهرهوری و نظم در سازمانها معرفی شده است. در این تحقیق روش اجرایی مناسبی برای اجرای نظام آراستگی و الگوی تعالی طرحریزی شده است، تا، ضمن معرفی این الگوها و فنون، چگونگی بهکارگیری و نهادینه کردن آن با توجه به شرایط سازمانها تبیین شود.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
امیر تربتی |
محسن احمدوند |
پیمان قنبریان علویجه |
حمزه دانش پایه |
نشانی اینترنتی
http://pod1.jrl.police.ir/article_9248_14a3746a92de97731bbcb29a53b19d70.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات