این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
مطالعات امنیت اجتماعی
، جلد ۱۳۸۳، شماره ۲، صفحات ۴۲-۵۵
عنوان فارسی
بررسی ابعاد روانشناختی نظم و انضباط در مراکز آموزش ناجا
چکیده فارسی مقاله
روان شناسان به طور کلی سه دسته عامل را در نظم و انضباط مؤثر میدانند که عبارتند از: عوامل مربوط به یگان، عوامل مربوط به فرماندهان و عوامل مربوط به موقعیت. در این مقاله به بررسی تأثیر دو عامل اول بر تقویت نظم و انضباط پرداخته خواهد شد. یگانهای دارای نظم بالا معمولاً از انسجام بالایی برخوردارند. نیاز مشترک، داشتن دشمن مشترک، منافع مشترک و نشاط مشترک در بالا بردن انسجام در یگانهای نظامی و انتظامی تأثیر زیادی دارند. علاوه بر انسجام، دستورالعملهای روشن، عدم اجمال در نقش و تعارض در نقش و ممانعت از شکلگیری نظرات مخالف میتواند در تقویت نظم و انضباط مؤثر باشد. علاوه بر عوامل مربوط به یگان، عوامل مربوط به فرماندهی نیز در ایجاد و تقویت نظم و انضباط تأثیر گذارند. در این خصوص معمولاً پنج منبع قدرت در مدیریت و تأثیر آن بر اطاعتپذیری و نظمپذیری زیردستان بحث میشود. این پنج منبع عبارتند از: قدرت قهری، قدرت پاداش، قدرت قانونی، قدرت مرجع، قدرت تخصصی، در این مقاله به روشهای افزایش اطاعتپذیری و انضباط براساس هر کدام از این منابع قدرت اشاره شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد حسین الیاسی |
نشانی اینترنتی
http://pod1.jrl.police.ir/article_9516_fd768867cedc19a148a3b10b497b436a.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات