این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
نظارت و بازرسی، جلد ۱۳۹۱، شماره ۱۸، صفحات ۱۵۳-۱۷۵

عنوان فارسی مسئولیتپذیری کارگزاران و مدیران به عنوان یکی از عوامل شایستهسالاری از دیدگاه امام علی (علیه السلام)
چکیده فارسی مقاله سؤال اساسی این مقاله­ این است: مسئولیتپذیری کارگزاران به چه معناست و عنصر اصلی مسئولیتپذیری کارگزاران حکومتی چیست؟ خلاصه­ پژوهش اینکه مسئولیتپذیری کارگزاران حکومت به معنای پاسخگویی است که در آن فرمانبرداری، اطاعت امر و اجابت درخواست دیگران نسبت به وظایفی که بر عهده دارند، مطرح میگردد و عنصر اصلی مسئولیتپذیری، که همان پاسخگویی است یعنی اصالت دادن به حقوق دیگران به این معنا که «شما حق دارید و من تکلیف». پاسخگویی به این معنا را میتوان همان مسئولیتپذیری حکومتی دانست که به عنوان مسئولیت حرفهای و سازمانی زمامداران و کارگزاران حکومت به شمار آمده و ناظر بر مسئولیت افراد به عنوان اشخاص حقوقی است. حضرت علی (ع) در نهج البلاغه در موارد متعددی به این نوع از مسئولیت اشاره کرده است. در این مقاله درباره اصل مسئولیتپذیری کارگزاران و مفهوم و موارد آن از دیدگاه امام علی (ع) بحث و بررسی به عمل میآید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اصل مسئولیتپذیری، مسئولیت اخلاقی، پاسخگویی در مدیریت، اخلاق حرفهای در مدیریت، ارتباط متقابل در مدیریت، مدیریت اسلامی،

عنوان انگلیسی مسئولیتپذیری کارگزاران و مدیران به عنوان یکی از عوامل شایستهسالاری از دیدگاه امام علی (علیه السلام)
چکیده انگلیسی مقاله سؤال اساسی این مقاله­ این است: مسئولیتپذیری کارگزاران به چه معناست و عنصر اصلی مسئولیتپذیری کارگزاران حکومتی چیست؟ خلاصه­ پژوهش اینکه مسئولیتپذیری کارگزاران حکومت به معنای پاسخگویی است که در آن فرمانبرداری، اطاعت امر و اجابت درخواست دیگران نسبت به وظایفی که بر عهده دارند، مطرح میگردد و عنصر اصلی مسئولیتپذیری، که همان پاسخگویی است یعنی اصالت دادن به حقوق دیگران به این معنا که «شما حق دارید و من تکلیف». پاسخگویی به این معنا را میتوان همان مسئولیتپذیری حکومتی دانست که به عنوان مسئولیت حرفهای و سازمانی زمامداران و کارگزاران حکومت به شمار آمده و ناظر بر مسئولیت افراد به عنوان اشخاص حقوقی است. حضرت علی (ع) در نهج البلاغه در موارد متعددی به این نوع از مسئولیت اشاره کرده است. در این مقاله درباره اصل مسئولیتپذیری کارگزاران و مفهوم و موارد آن از دیدگاه امام علی (ع) بحث و بررسی به عمل میآید.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله اصل مسئولیتپذیری, مسئولیت اخلاقی, پاسخگویی در مدیریت, اخلاق حرفهای در مدیریت, ارتباط متقابل در مدیریت, مدیریت اسلامی

نویسندگان مقاله حسین کاویار |
برون سازماتی

علی اکبر ایزدی فرد |
برون سازماتی


نشانی اینترنتی http://si.jrl.police.ir/article_9932_6c8e5556fef312ce5c3d53c03b8e20fe.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1288/article-1288-1636756.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات