این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
نظارت و بازرسی
، جلد ۱۳۹۱، شماره ۱۹، صفحات ۱۰۱-۱۲۸
عنوان فارسی
تأثیر رسیدگی به شکایات و گزارشهای مردمی بر ارتقای سلامت اداری (مطالعه موردی ف.ا.ا.همدان)
چکیده فارسی مقاله
این تحقیق با هدف شناسایی نقش رسیدگی به شکایات و گزارشهای مردمی در ارتقای سلامت اداری کارکنان ناجا انجام شده است. روش پژوهش از نوع توصیفی ، پیمایشی و ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه و مصاحبه است.جامعه آماری 500 نفر از کارکنان کلانتریها و کارشناسان ادارات رسیدگی به شکایات مراکز بازرسی در همه استانها، یگانهای مستقل و پلیسهای تخصصی ناجا بوده اند که صد نفر از آنان به عنوان نمونه با استفاده از روش نمونهگیری طبقهای با تخصیص متناسب انتخاب شده اند. با اتکا به مبانی نظری ، پرسشنامه ای با 18 سؤال مرتبط با فرضیه تحقیق طراحی شد که پس از تأیید روایی و پایایی، بین نمونه آماری توزیع گردید و در نهایت نتایج دادهها مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. نتایج نشان داد که رسیدگی به شکایات و گزارشهای مردمی در ارتقای سلامت اداری کارکنان ناجا تأثیر مثبت دارد و سالم سازی محیط خدمتی ، ارتقای صحت عمل کارکنان ناجا ، کاهش پذیرفتن رشوه در اولویت اول شاخصهای ارتقای سلامت اداری است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رسیدگی در نیروی پلیس، شکایات و گزارشهای مردمی، سلامت اداری در پلیس، فساد پلیس ایران،
عنوان انگلیسی
تأثیر رسیدگی به شکایات و گزارشهای مردمی بر ارتقای سلامت اداری (مطالعه موردی ف.ا.ا.همدان)
چکیده انگلیسی مقاله
این تحقیق با هدف شناسایی نقش رسیدگی به شکایات و گزارشهای مردمی در ارتقای سلامت اداری کارکنان ناجا انجام شده است. روش پژوهش از نوع توصیفی ، پیمایشی و ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه و مصاحبه است.جامعه آماری 500 نفر از کارکنان کلانتریها و کارشناسان ادارات رسیدگی به شکایات مراکز بازرسی در همه استانها، یگانهای مستقل و پلیسهای تخصصی ناجا بوده اند که صد نفر از آنان به عنوان نمونه با استفاده از روش نمونهگیری طبقهای با تخصیص متناسب انتخاب شده اند. با اتکا به مبانی نظری ، پرسشنامه ای با 18 سؤال مرتبط با فرضیه تحقیق طراحی شد که پس از تأیید روایی و پایایی، بین نمونه آماری توزیع گردید و در نهایت نتایج دادهها مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. نتایج نشان داد که رسیدگی به شکایات و گزارشهای مردمی در ارتقای سلامت اداری کارکنان ناجا تأثیر مثبت دارد و سالم سازی محیط خدمتی ، ارتقای صحت عمل کارکنان ناجا ، کاهش پذیرفتن رشوه در اولویت اول شاخصهای ارتقای سلامت اداری است.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
رسیدگی در نیروی پلیس, شکایات و گزارشهای مردمی, سلامت اداری در پلیس, فساد پلیس ایران
نویسندگان مقاله
مرتضی صالحی |
درون سازمانی
حسین تاج آبادی |
برون سازماتی
نشانی اینترنتی
http://si.jrl.police.ir/article_9969_4666b643f6ccc93a9426b4238275bca9.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1288/article-1288-1636762.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات