این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
نظارت و بازرسی، جلد ۱۳۸۹، شماره ۱۳، صفحات ۲۷-۴۸

عنوان فارسی نقش نظارت همگانی در بهبود عملکرد سازمانی
چکیده فارسی مقاله یکی از ابعاد مشارکت نظارت و کنترل است. فرایند نظارت، یکی از با اهمیت‌ترین وظایف مدیریت است که هر سازمان برای تضمین بقا و اطلاع از کیفیت عملکرد و اجرای‌ دقیق برنامه‌های خود به آن نیاز دارد. اطلاعات به دست آمده از فرایند نظارت، به عنوان بازخورد، ضمن ایجاد هوشیاری در مدیران به صحت و سلامت جریان عملیات و فعالیتها کمک قابل توجهی می‌‌کند. در این مقاله به منظور تبیین الگوی مناسب جهت بهبود عملکرد سازمان از نظریه نقاط مرجع استراتژیک استفاده شد. سازمان ، نقاط مرجع استراتژیک را در جهت دستیابی به هماهنگی استراتژیک و یا اجرای اقدامات و عملیات مناسب انتخاب
می‌کند؛ به عبارت دیگر ، نقاط مرجع استراتژیک،‌ نقاطی برای هماهنگی است و اگر همه عناصر و سامانه‌های سازمان ، خود را با آن هماهنگ کنند، هماهنگی همه جانبه‌ای به وجود می آید. تبیین الگویی جهت ایجاد هماهنگی میان استراتژی‌های نظارت، با استراتژی‌های سطح سازمان و سطح کسب و کار بهبود عملکرد سازمان را به دنبال خواهد داشت.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مشارکت در سازمان، نظارت همگانی، کنترل استراتژیک، نقاط مرجع استراتژیک، عملکرد سازمانی،

عنوان انگلیسی نقش نظارت همگانی در بهبود عملکرد سازمانی
چکیده انگلیسی مقاله یکی از ابعاد مشارکت نظارت و کنترل است. فرایند نظارت، یکى از با اهمیت‏ترین وظایف مدیریت است که هر سازمان براى تضمین بقا و اطلاع از کیفیت عملکرد و اجراى‏ دقیق برنامه‏هاى خود به آن نیاز دارد. اطلاعات به دست آمده از فرایند نظارت، به عنوان بازخورد، ضمن ایجاد هوشیارى در مدیران به صحت و سلامت جریان عملیات و فعالیتها کمک قابل توجهى مى‏‌کند. در این مقاله به منظور تبیین الگوی مناسب جهت بهبود عملکرد سازمان از نظریه نقاط مرجع استراتژیک استفاده شد. سازمان ، نقاط مرجع استراتژیک را در جهت دستیابی به هماهنگی استراتژیک و یا اجرای اقدامات و عملیات مناسب انتخاب
می‌کند؛ به عبارت دیگر ، نقاط مرجع استراتژیک،‌ نقاطی برای هماهنگی است و اگر همه عناصر و سامانه‌های سازمان ، خود را با آن هماهنگ کنند، هماهنگی همه جانبه‌ای به وجود می آید. تبیین الگویی جهت ایجاد هماهنگی میان استراتژی‌های نظارت، با استراتژی‌های سطح سازمان و سطح کسب و کار بهبود عملکرد سازمان را به دنبال خواهد داشت.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله مشارکت در سازمان, نظارت همگانی, کنترل استراتژیک, نقاط مرجع استراتژیک, عملکرد سازمانی

نویسندگان مقاله سید محمد اعرابی |
درون سازمانی


نشانی اینترنتی http://si.jrl.police.ir/article_10100_b7caf21b595714293fbf8cb6c611257b.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1288/article-1288-1636800.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات