این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
نظارت و بازرسی
، جلد ۱۳۸۶، شماره ۱، صفحات ۹-۲۶
عنوان فارسی
نقش ارزشهای اخلاقی در بهبود عملکرد فردی و سازمانی
چکیده فارسی مقاله
ارزشهای اخلاقی بر بسیاری از تصمیمات و رفتارهای مدیران و کارکنان در سازمانها تأثیرگذار است. مطالعات زیادی درباره اخلاق مدیریت و اخلاق در سازمان صورت گرفته که هر یک بهنوعی تلاش کرده است تا نظریههای مرتبط با موضوع را جمعآوری یا نظریهای جدید براساس آن عنوان کند. اگر رفتار اخلاقی را رفتاری «مناسب» و «منصفانه» بدانیم در این مقاله در پی شناسایی و ارائه چارچوبی برای رفتار اخلاقی در سازمان با هدف بهبود عملکرد فردی و هماهنگی عناصر سازمانی بر مبنای رفتار اخلاقی بهمنظور دستیابی به عملکرد مطلوب سازمانی هستیم. نظریه نقاط مرجع استراتژیک، چارچوبی مناسب برای هماهنگکردن عوامل مؤثر بر رفتار فردی ارائه میکند. با استفاده از این نظریه و الگوی یادگیری اجتماعی، گونههای رفتاری شناسایی میشود و مبنایی برای تعیین رفتار اخلاقی (مناسب) بهدست میآید. همچنین عناصر سازمانی (اهداف و استراتژی، ساختار، تکنولوژی و نیروی انسانی) را نیز میتوان توسط نظریه نقاط مرجع استراتژیک بر مبنای رفتار فردی هماهنگ ساخت. این هماهنگی میتواند به ارتقای عملکرد سازمان منجر شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارزشهای اخلاقی، نظریه نقاط مرجع استراتژیک، عناصر تشکیلدهنده سازمان، عملکرد فردی، همافزایی سازمانی،
عنوان انگلیسی
نقش ارزشهای اخلاقی در بهبود عملکرد فردی و سازمانی
چکیده انگلیسی مقاله
ارزشهای اخلاقی بر بسیاری از تصمیمات و رفتارهای مدیران و کارکنان در سازمانها تأثیرگذار است. مطالعات زیادی دربارة اخلاق مدیریت و اخلاق در سازمان صورت گرفته که هر یک بهنوعی تلاش کرده است تا نظریههای مرتبط با موضوع را جمعآوری یا نظریهای جدید براساس آن عنوان کند. اگر رفتار اخلاقی را رفتاری «مناسب» و «منصفانه» بدانیم در این مقاله در پی شناسایی و ارائه چارچوبی برای رفتار اخلاقی در سازمان با هدف بهبود عملکرد فردی و هماهنگی عناصر سازمانی بر مبنای رفتار اخلاقی بهمنظور دستیابی به عملکرد مطلوب سازمانی هستیم. نظریه نقاط مرجع استراتژیک، چارچوبی مناسب برای هماهنگکردن عوامل مؤثر بر رفتار فردی ارائه میکند. با استفاده از این نظریه و الگوی یادگیری اجتماعی، گونههای رفتاری شناسایی میشود و مبنایی برای تعیین رفتار اخلاقی (مناسب) بهدست میآید. همچنین عناصر سازمانی (اهداف و استراتژی، ساختار، تکنولوژی و نیروی انسانی) را نیز میتوان توسط نظریه نقاط مرجع استراتژیک بر مبنای رفتار فردی هماهنگ ساخت. این هماهنگی میتواند به ارتقای عملکرد سازمان منجر شود.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
ارزشهای اخلاقی, نظریه نقاط مرجع استراتژیک, عناصر تشکیلدهندة سازمان, عملکرد فردی, همافزایی سازمانی
نویسندگان مقاله
سید محمد اعرابی |
برون سازمانی
نشانی اینترنتی
http://si.jrl.police.ir/article_10013_3bd711afa1fea97e413088178c156f7c.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1288/article-1288-1636871.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات