این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
اندیشه آماد
، جلد ۱۳۹۴، شماره ۵۴، صفحات ۷۵-۹۴
عنوان فارسی
شناسایی و احصاء فعالیتهای نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه خودروهای سبک ناجا ( تویوتا هایلوکس و مگان)
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش به دنبال شناسایی و احصاء فعالیتهای نت خودروهای سبک ناجا (تویوتا هایلوکس و مگان) با تأکید بر راهبرد پیشگیرانه میباشد. روش این تحقیق توصیفی پیماشی، جامعه آماری 16 نفر از کارشناسان و تعمیرکاران خودروهای تویوتا و مگان، و برای تعیین مکان انجام فعالیتها، از 30 نفر از خبرگان این حوزه استفادهشده است. جمعآوری دادهها، از روش پرسشنامه صورت گرفته است و روش نمونهگیری بهصورت تمام شماره برای روائی از روش خبره سنجی استفادهشده است. پایایی پرسشنامه با استفاده از آزمون آلفای کرون باخ 0.892 بوده است. نتایج نشان داد: از 93 درصد فعالیتهای تویوتا هایلوکس و 67 درصد مگان از نوع بازدیداست، برای انجام 92درصد از فعالیتهای تویوتا هایلوکس و 86 درصد مگان نیاز به رده تعمیراتی سه و چهار بوده، 75درصد از ابزار لازم برای انجام فعالیتهای تویوتا هایلوکس و 78 درصد مگان از نوع ابزار تخصصی و بقیه آنها ابزار عمومی میباشد. 37درصد از فعالیتهای تویوتا هایلوکس و 54 درصد مگان مربوط به فعالیتهایی است که میزان کیلومتر کارکرد آنها از 11.000 تا 50.000 میباشد. تعداد نیازمندی تعمیرکار با درجه مهارت یک در انجام فعالیتهای تویوتا هایلوکس (96درصد) و مگان 75درصد میباشد.میزان توقف 86درصد از فعالیتهای تویوتا در تعمیرگاه کمتر از پنج ساعت و 95درصد مگان حداکثر یک ساعت میباشد. بیشترین قطعات درزمان اجرای نت پیشگیرانه تویوتا هایلوکس و مگان، کند مصرف (89درصد) و کمترین آنها مربوط به قطعات پرمصرف (11درصد) میباشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تعمیرات، نت پیشگیرانه، قابلیت اطمینان، فعالیتهای نت،
عنوان انگلیسی
Identifying and counting preventive maintenance activities of POLICElight cars (TOYOTA HILUX and Megan(
چکیده انگلیسی مقاله
This research looks for identifying and counting maintenance activities with emphasize on preventive strategy on POLICE light cars (Toyota Hilux and Megan).It has been done in survey and descriptive method. Statistic society for the research included 16 experts and repairmen of Toyota Hilux and Megan cars. For choosing the location of the research, we have used the viewpoints of 30 experts of this field. Collecting data have been done by using questionnaires, and the sampling method was full numbers. For validity, we have used expert evaluation method. Questionnaire reliability was 0.892 by using Cronbachs Alpha Test. Results showed that:%93 of Toyota Hilux references and%67 Megan references were only inspections. %92 of Toyota Hilux references and%86 Megan references needed repairmen levels 3 and%75 of tools needed for repairmen of Toyota Hilux and%78 of tools needed for repairmen of Megan were special tools and rest of them were general tools.%37 of maintenance activities of Toyota Hailux and%54 of maintenance activities of Megan are related to those cars that have worked between 11000 To 50000 Kms from which %96 of Toyota Hiluxes and% 75of Megans need repairmen level 1. Stopping Time for%86 of Toyota Hiluxes for maintenance is less than 5 hours, and for Megans is maximum 1 hour. Most of the parts at the time of Performing preventing maintenance for Toyota Hiluxes and Megans are slow consumption parts (%89) and few of them are fast consumption parts (%11).
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
اصغر آقائی |
استادیار دانشگاه علوم انتظامی امین
جهانگیر حیدرنتاج |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آماد و پشتیبانی دانشگاه علوم انتظامی امین
نشانی اینترنتی
http://lot.jrl.police.ir/article_12632_6aad87e7630b7e2d23416d3869a6d87c.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/620/article-620-1639437.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات