این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات امنیت اجتماعی، جلد ۱۳۹۴، شماره ۴۴، صفحات ۱۰۹-۱۳۷

عنوان فارسی بررسی جامعه شناختی عوامل مرتبط با بیگانگی اجتماعی جوانان با تأکید بر میزان استفاده از وسایل ارتباط جمعی (مطالعه موردی شهرستان خوی)
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر به منظور بررسی جامعه شناختی عوامل مرتبط با بیگانگی اجتماعی جوانان با تاکید بر میزان استفاده از وسایل ارتباط جمعی (مطالعه موردی:جوانان35-20ساله شهرخوی) انجام یافته است.روش تحقیق حاضر، پیمایشی و از نوع همبستگی و از لحاظ هدف کاربردی است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه جوانان 20 تا 35 سال شهرخوی که 102377 نفر که به تفکیک مرد 50558 نفر و زن 51819 نفر می باشد و حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران400 نفر بدست آمد. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه بیگانگی اجتماعی ملوین سیمن و استفاده از وسایل ارتباط جمعی محقق ساخته استفاده شد. روایی و پایایی پرسشنامه ازطریق پیش آزمون دربین 30 نفر و با استفاده از آلفای کرونباخ محاسبه گردیدکه مقدارآن 948/0 بدست آمد. جهت تحلیل آماری و تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار Spssنسخه 16استفاده شد. نتایج نشان دادکه بین سن و وضعیت تأهل با بیگانگی اجتماعی تفاوت معناداری وجود دارد.همچنین بین میزان استفاده از شبکه های ماهواره ای با بیگانگی اجتماعی جوانان رابطه معنی داری وجود دارد و این درصورتی است که بین جنسیت و همچنین پایگاه اقتصادی-اجتماعی با بیگانگی اجتماعی تفاوت معنی داری وجود ندارد و نیز بین مشارکت در شبکه های اجتماعی و استفاده از فناوری اطلاعات با بیگانگی اجتماعی رابطه معنی‌داری وجود ندارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بیگانگی، بیگانگی اجتماعی، وسایل ارتباط جمعی، جوانان، شهرخوی،

عنوان انگلیسی Sociological Review of Factors Pertaining to Youth›s Social Strangeness 109 with Emphasis on Duration of using Mass Media (Case Study: Khoy City)
چکیده انگلیسی مقاله Reliability and validity of the questionnaire have been calculated through pre-test among 30 individuals and through using Cronbach›s Alpha, and it equals 0.948.SPSS version16 was used for statistical analysis as well as analyzing the data. The results indicated that there is significant relationship between age and marital status with social strangeness. There is also significant relationship between duration of watching satellite programs and youth being strange with society, however, there is no significant relationship between gender and individuals› socioeconomic base with being strange to society. In addition, there is no significant relationship between contributing to social networks and using IT with being strange to society. Keywords: Strangeness, social strangeness, mass media, youth, Khoy city
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حمید محمدی |


علی قهرمان |


هوشنگ فتاحی |



نشانی اینترنتی http://sss.jrl.police.ir/article_11980_76b0afca0217f28942ecf532fce020c3.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1116/article-1116-1642058.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات