این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی
، جلد ۴۹، شماره ۲، صفحات ۱۵۳-۱۶۸
عنوان فارسی
بررسی رابطۀ سواد اطلاعاتی با خودکارآمدی رایانه و عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران
چکیده فارسی مقاله
هدف: تعیین رابطۀ سواد اطلاعاتی با خودکارآمدی رایانهای و عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران هدف پژوهش بوده است. روش: جامعۀ پژوهش شامل دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران است که با استفاده از فرمول نمونهگیری کوکران، 283 نفر (103 نفر کارشناسی و 180 نفر کارشناسی ارشد) بهعنوان نمونه انتخاب شدند. این افراد پرسشنامۀ سواد اطلاعاتی میترمیر و کیوریون (2003) و پرسشنامۀ خودکارآمدی رایانهای مورفی و همکاران (1989) را پاسخ دادند. یافتهها: یافتههای پژوهش نشان داد که بین سواد اطلاعاتی با خودکارآمدی رایانه و عملکرد تحصیلی، رابطه وجود دارد. همچنین بین خودکارآمدی رایانهای با عملکرد تحصیلی رابطۀ مثبت ومعناداری دیده میشود؛ یعنی هرچه سواد اطلاعاتی دانشجویان بالاتر باشد، خودکارآمدی رایانه و عملکرد تحصیلی بیشتری دارند و همچنین هرچه خودکارآمدی رایانهای بیشتری داشته باشند، عملکرد تحصیلی بهتری خواهند داشت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The relationship between information literacy & computer self -efficacy & Academic performance Of student in faculeties psycology and education of Tehran university.
چکیده انگلیسی مقاله
This study aims to investigate the relationship between information literacy, computer self-efficacy and academic performance in a population of 1054 of BA and MA students of Psychology and Educational Sciences faculty of Tehran University. The data are collected in a sample of 283 students (103 BA and 180 MA); selected using Cochran's sampling formula. These students answered Mittermeyer and Quirion's information literacy questionnaire (2003), and Murphy's computer self-efficacy questionnaire (1989). The results show that there is positive and meaningful relationship between information literacy and computer self-efficacy, between information literacy and academic performance, and between computer self-efficacy and academic performance. This means that the higher the information literacy, the higher the computer self-efficacy and academic performance of students. Besides, the higher the computer self-efficacy, the higher the academic performance of students.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رضوان حکیم زداه |
عضو هیأت علمی دانشکدۀ روانشناسی وعلوم تربیتی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نادر نقشینه |
عضو هیأت علمی دانشکدۀ علوم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
هدا بی نیاز |
دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش بزرگسالان دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jlib.ut.ac.ir/article_56981_5cbc1dc17ace479a253a31511051d39d.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات