این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی، جلد ۴۹، شماره ۲، صفحات ۲۷۷-۳۰۳

عنوان فارسی ارزیابی کیفیت خدمات نظام یاددهی - یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی
چکیده فارسی مقاله هدف: ارائۀ الگوی مناسبی برای ارزیابی کیفیت خدمات ارائه‌شده به دانشجویان مؤسسات آموزش مجازی، به‌عنوان مشتریان اصلی این نهاد با توجه به ویژگی‌های خاص این دانشگاه‌ها و شیوۀ آموزش الکترونیکی است. روش: ‌در این تحقیق پس از بررسی ادبیات تحقیق در مورد سنجش کیفیت خدمات در حوزه‌های مختلف، 42 شاخص اصلی تأثیرگذار در کیفیت خدمات دانشگاه‌های الکترونیکی استخراج شد و پس از نظرسنجی از خبرگان، مدل نهایی متشکل از هشت بعد تربیتی، فناوری، صفحات ارتباطی، ارزیابی، مدیریتی، پشتیبانی منابع، اخلاقی و آموزشگاهی، مبتنی بر مدل هشت‌وجهی بدرال خان[i] طراحی شد. روایی پرسشنامه به طریق روایی محتوا و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ[ii] تأیید شد. بر اساس شاخص‌های شناسایی‌شده، پرسشنامه در جامعۀ آماری متشکل از 390 دانشجوی مؤسسه به شکل الکترونیکی توزیع و در نهایت 198 پاسخنامه به محققان برگشت و نتایج تحلیل شدند. یافته‌ها: نتایج تحلیل ساختاری حاکی از برازش مدل در حالت کلی است. همچنین نتایج نشان می‌دهند که عامل آموزشگاهی بیشترین، و عامل مدیریتی کمترین ارتباط را در کیفیت خدمات بخش دانشجویان دارند. به‌علاوه نتایج سنجش در مؤسسۀ الکترونیکی مهرالبرز نشان‌دهندۀ بیشترین سطح کیفیت در عامل اخلاقی مرتبط با یادگیری الکترونیکی و بیشترین ضعف در عامل ارزیابی در این مؤسسه است. [i]Badrul H.Khan   [ii]Cronbach
کلیدواژه‌های فارسی مقاله دانشگاه الکترونیکی، کیفیت خدمات، یادگیری الکترونیکی،

عنوان انگلیسی Service quality Evaluation of teaching-learning system in higher education
چکیده انگلیسی مقاله Purpose: to provide a model for measuring the services quality from the views of student as the main customer in e-learning institutions with regard to the special features of this university and e-learning approach. Methods: In this study, after reviewing the literature on service quality in different areas, 42 main factors affecting the quality of e-universities service has been extracted and After receiving expert opinions, the final version (based of badroalkhan model) consists of eight factors; pedagogical , technical, communication, evaluation, administration, support resources, ethical and institutional. Validity and Reliability of the questionnaire were confirmed through the content validity and Cronbach's alpha. The questionnaire was developed based on the identified indicators and then was distributed in the population consisting of390students of the Institute in electronic form and Finally, 198 questionnaires returned to the researchers, and the results were analyzed.Results: The results of structural analysis showed the model generally and indicate that institutional factor is the most correlation with service quality whereas administrative factor is the lowest. Also the student of Merhalborz institute have the most satisfaction of moral factors and the lowest one of the evaluation.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Key words, quality of service, e- university, E-learning

نویسندگان مقاله محمد علی شاه حسینی | mohammad ali
استادیار دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

فاطمه نارنجی ثانی | narenji sani
دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

رحیم عبادی |
معاون آموزشی موسسه آموزش عالی مهرالبرز

حمید رودباری |
کارشناس ارشد دانشگاه مهرالبرز


نشانی اینترنتی http://jlib.ut.ac.ir/article_56987_89249575d51e80a75666e0701e9dab2c.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات