این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی، جلد ۴۸، شماره ۴، صفحات ۶۰۵-۶۲۱

عنوان فارسی بررسی رابطۀ بین مدیریت دانش با بهسازی منابع انسانی از دیدگاه کارکنان اداری دانشگاه ارومیه
چکیده فارسی مقاله   هدف: پژوهش حاضر به بررسی رابطۀ بین مدیریت دانش و بهسازی منابع انسانی از دیدگاه کارکنان دانشگاه ارومیه پرداخته است. روش: روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است. 223 نفر از کارکنان دانشگاه با توجه به دانشکدۀ محل خدمت، به‌صورت طبقه‌ای و به‌طور تصادفی به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. داده‌ها براساس فرضیه‌های پژوهش و با استفاده از آزمون‌های ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل مانوا، تحلیل آنوا، تحلیل رگرسیون چندگانه و تی مستقل تحلیل شد. یافته‌ها: نتایج نشان می‌دهد که بین مدیریت دانش و بهسازی منابع انسانی همبستگی و بین مؤلفه‌های مدیریت دانش با کل ابعاد بهسازی منابع انسانی رابطۀ مثبت و معناداری وجود دارد. علاوه بر این مؤلفه‌های خلق، تسهیم و حفظ دانش نیز به‌صورت مثبت و معنادار ابعاد بهسازی منابع انسانی شامل آموزش، ارزیابی عملکرد، مسیر شغلی، انضباط و نظام پاداش/ تنبیه را پیش‌بینی می‌کنند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ، بهسازی منابع انسانی، دانشگاه ارومیه، مدیریت دانش،

عنوان انگلیسی The relationship between knowledge management and human resource development from the viewpoint of staff Urmia University
چکیده انگلیسی مقاله   The present study examined the relationship between knowledge management and human resource development from the viewpoint of Urmia University staff using descriptive Survey study, has been done. 223 employees were randomly selected. Data were collected and analyzed based on the research hypotheses, using Pearson correlation coefficient, MANOVA analysis, ANOVA analysis, multiple regression analysis and T test were analyzed. The results showed that there is a correlation between knowledge management and human resource development and knowledge management component of the total development of human resources, there is a significant positive relationship. In addition to these components of knowledge creation, knowledge sharing and stored knowledge can be positive and significant predicted aspects of human resource development: Training, performance evaluation, job promotion, discipline and system of rewards / punishments.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله رضا حسن زاده |
کارشناس ارشد مدیریت آموزشی

میرمحمد سیدعباس زاده | mir mohammad seiied abbaszadeh
استاد و عضو هیأت علمی دانشگاه ارومیه
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه ارومیه (Urmia university)

حسن قلاوندی |
دانشیار و عضو هیأت علمی دانشگاه ارومیه
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه ارومیه (Urmia university)


نشانی اینترنتی http://jlib.ut.ac.ir/article_53782_208cbe4caa0c6294e55ead6db0b62359.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات