این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی
، جلد ۴۸، شماره ۲، صفحات ۲۰۱-۲۴۱
عنوان فارسی
قابلیتهای برندسازی مراکز خدمات اطلاعاتی و دانشی با استفاده از نظریۀ دادهبنیاد
چکیده فارسی مقاله
هدف: این پژوهش کیفی بهدنبال یافتن قابلیتهای برندسازی کتابخانۀ ملی ج.ا.ا بر اساس مدل 4p است. روش: پژوهش در قالب رهیافت نظاممند و با بهرهگیری از نظریۀ دادهبنیاد انجام شدهاست. به این منظور مصاحبههای عمیقی با 13 نفر از «اعضای هیأت علمی و کارمندان ارشد» کتابخانۀ ملی ج.ا.ا صورت گرفت. یافتهها: «هویت و واقعیت منحصر بهفرد» و «جایگاه برتر کشوری» مؤلفههای محوری پژوهش هستند. بهرهمندی مطلوب از مؤلفههای آمیختۀ بازاریابی، شرایط علّی پژوهش بهمنظور رسیدن به برند برتر کشوری محسوب میشود. همچنین بهرهمندی از فرصتهای قانونی بیبدیل بهعنوان عامل مداخلهگر و پویایی بازار اطلاعات و سیاستها و قانونهای دولتی بهعنوان عوامل زمینهای در این پژوهش مطرح شدهاند. اصالت/ ارزش: این پژوهش سبب روشن شدن ارزش اطلاعاتی و خدماتی مراکز خدمات اطلاعاتی و بهطور خاص، کتابخانۀ ملی میشود. همچنین مرور مجدد فلسفۀ وجودی این سازمان ملی و شفاف شدن نقش متمایز آن در بافت و ساختار پژوهشی، از نتایج این پژوهش است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Branding capabilities in information and knowledge services, applying grounded theory
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: This qualitative study aims to find branding capabilities of Iranian National Library with approach of 4p.Methodology: The study is based on a systematic approach and applies the grounded theory. For this purpose, 13 deep interviews with the faculty members and senior staff of Iranian National Library was performed.Findings: The "unique identity and reality" and "top position" are central research components. Utilizing components of the marketing mix is of causal research in order to get the top brand in the country. Also, benefiting from unique legal opportunities have been proposed as interventional factors, and the market dynamics and governmental policies and laws have been proposed as contextual factors in this study.Originality/value: This research explains the value of information and services in information service centers, especially in Iranian National Library. Also it reviews the philosophy of existence of this national organization and its distinct role in research context and structure in the country.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فرزانه سهلی |
دانشجوی کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
محمدرضا اسمعیلی گیوی | mohammad reza esmaeili givi
دکتری مدیریت سیستم ها، استادیار دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jlib.ut.ac.ir/article_53026_b6e29c7caed7bf1c2ecf5c6b13abf34e.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات