این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی
، جلد ۴۷، شماره ۴، صفحات ۴۱۵-۴۳۰
عنوان فارسی
بررسی وضعیت فرآیند بازاریابی در کتابخانههای دانشگاهی شهر اصفهان بر اساس مدل ۷P
چکیده فارسی مقاله
هدف: هدف این پژوهش بررسی وضعیت فرآیند بازاریابی بر اساس مدل 7P (محصول، قیمت، مکان، ترویج، کارکنان، فرآیند و شواهد فیزیکی) در کتابخانههای دانشگاهی شهر اصفهان است. روش: پژوهش حاضر توصیفی – پیمایشی، روش نمونهگیری تصادفی طبقهای و حجم نمونه 96 نفر است. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامۀ محققساخته است که ضریب پایایی آن با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ 96/0 محاسبه شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی انجام شد. یافتهها: نتایج نشان داد که میانگین مؤلفههای فرآیند بازاریابی بر اساس مدل 7P در کتابخانههای دانشگاهی شهر اصفهان بیشتر از سطح متوسط است و مؤلفۀ "قیمت" بهترین وضعیت را نسبت به سایر مؤلفهها دارد. همچنین بین نظر پاسخگویان بر حسب متغیرهای جمعیتشناختی رشتۀ تحصیلی، نوع کار در کتابخانه و دانشگاه محل خدمت، تفاوت معناداری وجود ندارد، ولی برحسب متغیرهای جمعیتشناختی جنسیت، سابقۀ خدمت، سن، میزان تحصیلات و نوع کتابخانه تفاوت معنادار مشاهده شد. اصالت/ ارزش: نتایج این پژوهش مدیران را در شناخت مفهوم، اهمیت و بهبود بازاریابی در سازمان یاری میدهد و شیوههای مناسب برای افزایش بهبود فرآیند بازاریابی بر اساس مدل 7P در کتابخانههای دانشگاهی را به آنها میشناساند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A Survey Study Marketing Process in the University Libraries of Isfahan City Based on 7P
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: the aim of this study is to determine the improvement rate of marketing process based on 7P in Libraries of state universities in Isfahan city.Method: This research is a descriptive – survey study. Random stratified sampling method was used and the sample estimated 96 people. To collect data a researcher made questionnaire was used and the reliability of the questionnaire was estimated 0.96 using Cronbach Alpha coefficient and data analysis using SPSS. For analyzing the data SPSS software was used in two levels of descriptive and inferential statistics.Results: based on the results mean of marketing process improvement components based on 7P is more than the average level. Also among the respondents' views, there is no significant difference based on demographic variables field of study, type of work in library and different universities. But there is significant difference in terms of demographic variables gender, years of service, age, level of education and type of library. Originality/value: the results of this research help managers in understanding the concept, importance and strategies of marketing improvement in organizations and introduces suitable ways to increase the improvement rate of marketing process based on 7P in university Libraries.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
احمد شعبانی |
استاد گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
نوشین عمادی |
کارشناس ارشد رشتۀ علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
مرتضی محمدی استانی | mohammadi ostani
کارشناس ارشد رشتۀ علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
ناهید سلیمانی |
کارشناس ارشد رشتۀ علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
نشانی اینترنتی
http://jlib.ut.ac.ir/article_51133_106eda8773e0f27f2b4601aaa00291e1.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات