این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی
، جلد ۴۷، شماره ۴، صفحات ۴۴۹-۴۶۸
عنوان فارسی
سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICTL) دبیران بر اساس الگوی ISST
چکیده فارسی مقاله
هدف: هدف در این پژوهش معرفی الگویISST برای سنجش سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات دبیران و شناسایی و مقایسۀ نظر متخصصان و دبیران در این زمینه است. روش: روش پژوهش توصیفی است که بهصورت پیمایشی به گردآوری دادهها اقدام کردهایم. جامعۀ آماری تمامی دبیران آموزش و پرورش شهر تهران است که 299 نفر بهعنوان نمونه و بهصورت تصادفی بررسی شدند. ابزار جمعآوری دادهها، پرسشنامه بوده که بر اساس الگویISST تهیه شده است. روایی ابزار مورد استفاده از نوع محتوایی است که توسط متخصصان حوزۀ فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش تأیید شده است. برای سنجش پایایی پرسشنامه نیز از روش آلفای کرونباخ استفاده شد. یافتهها: یافتههای بهدست آمده نشان داد که متخصصان ودبیران، مؤلفههای سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات را برای دبیران مهم ارزیابی کردهاند، همچنین یافتهها نشان داد که در بررسی دیدگاههای متخصصان و دبیران در مورد مؤلفههای سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات در مورد جامعۀ اطلاعاتی، ابزار اطلاعاتی و مدیریت اطلاعاتی تفاوت معناداری وجود دارد (0.05p).
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Literacy Information and Communication Technology (ICTL) Teachers Based Model ISST
چکیده انگلیسی مقاله
Research aims is to introduce a ISST model to measure teachers' ICT literacy. Research Methods is descriptive and the survey was collected data. Population is all teachers in Tehran that299 numbers is randomly selected. Data collection tool, which is based on a questionnaire prepared by the ISST Model. Content validity is used by experts has been approved. Cronbach's alpha to measure reliability of the method used. The results showed that experts and teachers had critical evaluation components of information and communication technology literacy (based on ISST). also attitudes of experts and teachers about the components of ICT literacy, in Information Society, Information tools and Information Management there was significant difference(P< 0/05), but there wasn't significant difference in information processing (p>0/05).
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
model, ICT litracy, Teachers
نویسندگان مقاله
آذر احمدی |
کارشناس ارشد آموزش بزرگسالان، دبیر آموزش و پرورش شهر تهران.
جواد پورکریمی |
استادیار دانشکدۀ روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jlib.ut.ac.ir/article_51135_c47c40c23f99734d244b32a2f2f61f42.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات